A McLaren Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe elárulta, nem tart attól, hogy a következő esztendőben a fújt diffúzorok tiltása ellenére lesznek olyan csapatok, melyek kiskapukat találva trükközhetnek majd ezen a területen.
A McLaren Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe elárulta, nem tart attól, hogy a következő esztendőben a fújt diffúzorok tiltása ellenére lesznek olyan csapatok, melyek kiskapukat találva trükközhetnek majd ezen a területen.
Ahogyan arról korábban az F1Világ.hu is beszámolt, a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn úgy véli, nem elég következetesek a 2012-es idényre vonatkozó technikai szabályok, azok ugyanis olyan kiskapukat tartalmazhatnak, melyeket kihasználva egyes csapatok továbbra is felhasználhatják a kipufogógázokat az aerodinamikai hatékonyság növelésre érdekében.
Mint ismert, a következő évtől kezdve meghatározott pozícióban, az autó hátsó részénél, felül kell kivezetni a kipufogórendszereket, ezáltal nem lesz lehetőség arra, hogy a forró kipufogógázokat az autók diffúzorára vezessék a szakemberek, így növelve a tapadást a kanyarokban.
Több szakemberrel ellentétben a McLaren technikai igazgatója, Paddy Lowe úgy véli, túl nagy feneket kerítenek a dolognak, ő ugyanis nem tart attól, hogy problémák származnak majd az új szabályokból – helyette inkább megpróbálja élvezni a kihívást, és a lehető leggyorsabbra építeni az MP4-27-es versenygépet.
„Nem félek ettől. Nem igazán értem, amikor több műszaki igazgató is úgy nyilatkozik, hogy tart az efféle dolgoktól. Mitől félnek? A kulcs benne van a névben – Formula 1. Egy formuláról beszélünk – egy sor megszorításról, melyeket az előírások keretében határozunk meg. Amint ez megtörténik, azért fogunk keményen dolgozni, hogy a lehető leggyorsabb autót építsük meg ezen keretek között” – fogalmazott a szakember.
„Volt némi krízis Silverstone-ban a kipufogókat illetően, és sikerült is megállapodásra jutni a jövő évre vonatkozóan. A csapatok azóta keményen dolgoztak egy sor olyan korlátozáson, mellyel redukálják a leszorítóerő termelésére felhasználható kipufogógázok mennyiségét, az viszont soha nem is volt várható, hogy ezzel megszűnne a kipufogók aerodinamikára gyakorolt hatása.”
„Ez irreális lenne. Soha nem írtunk le olyan szabályt, mely megszüntetné az autón belüli hatásokat. A lényeg az, hogy azáltal, hogy a kipufogót az autó hátuljánál vezetjük ki, meglehetősen nagyfokú tolóerő áll rendelkezésünkre. Ez egy aerodinamikai tény, de mindannyian tudjuk, hogy sokkal többet kapunk ennél. És a csapatok nyitott szemmel járnak ez ügyben.”
„Egy kicsit tehát furcsának tartom, hogy néhányan azt állítják, attól tartanak, hogy a csapatok teljesítményt generálnak majd a kipufogókból. Persze, hogy fognak. Ez az, amit tennünk kell. Egyszerűen csak arról van szó, hogy meghúztak egy határt, amellyel drasztikusan csökkentették ennek lehetőségét.”
Nemrégiben látott napvilágot az a hír, miszerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2012-ben további szigorításokat vezet be a motorvezérlésre vonatkozóan annak érdekében, hogy minimálisra csökkentse a kipufogógázokkal történő trükközés lehetőségét.
Lowe szerint azonban ezzel sincs semmi probléma.
„Nemrégiben kaptunk egy iránymutatást az FIA-tól arra vonatkozóan, miképp is kell majd üzemelniük a motoroknak” – magyarázta a McLaren technikai igazgatója.
„Derült égből villámcsapásként jött ez a dolog – nem jelentette be előre a szövetség. De ez ismét gondoskodik majd bizonyos határokról, melyekkel együtt kell dolgoznunk.”