Amennyiben belátható idén belül nem változnak a szabályok a Forma-1-ben, a Ferrari ismét fontolóra veheti, hogy távozik a sportból – árulta el a maranellói gárda elnöke, Luca di Montezemolo az olasz gyártó mugellói rendezvényén a hétvégén.
Amennyiben belátható idén belül nem változnak a szabályok a Forma-1-ben, a Ferrari ismét fontolóra veheti, hogy távozik a sportból – árulta el a maranellói gárda elnöke, Luca di Montezemolo az olasz gyártó mugellói rendezvényén a hétvégén.
Montezemolo elmondta, a Ferrari számára rendkívül fontos a Forma-1-ben való részvétel, hiszen az elmúlt két évtizedben számos csúcstechnológiát sikerült kifejleszteniük az élvonalban való versenyzésnek köszönhetően, melyeket aztán a közutakon, utcai autóik tervezésekor is felhasználhattak.
Az olaszoknak éppen ezért egyáltalán nem mindegy, hogy milyen irányba megy tovább a száguldó cirkusz, és az elnök szerint mihamarabb komoly változásokra van szükség.
„Továbbra is a Forma-1 az életünk, de Ferrari nélkül nincs Forma-1, mint ahogy Forma-1 nélkül sem lenne ugyanaz a Ferrari” – magyarázta Montezemolo.
„Nagyon türelmesek tudunk lenni, de meghatározott feltételek kellenek ahhoz, hogy folytassuk a munkát. Nem csak azért versenyzünk, hogy nyilvánosságot kapjunk, hanem a közúti autók fejlesztéseit minden tekintetben érintő kutatások miatt is, beleértve a motort, a kasztnit, a mechanikai összetevőket, az elektronikát és az aerodinamikát. Az elmúlt 20 esztendőben ugyanis rendkívül sok technológiát vittünk ki a versenypályáról a közutakra.”
A szakember kifejtette, a Ferrari egyáltalán nem örülök annak, hogy a teljesítmény manapság szinte kizárólag az aerodinamika határozza meg a Forma-1-ben, ráadásul egyenesen abszurdnak tartják, hogy az autósportok csúcsosztályában nincs lehetőségük arra, hogy teszteljék és továbbfejlesszék technológiáikat.
„Egyáltalán nem jó, hogy manapság a teljesítmény 90 százaléka kizárólag az aerodinamikán múlik, és az is negatívum, hogy a miénk az egyetlen olyan sport, ahol nem megengedett a tesztelés. Autókat építünk, nem helikoptereket, rakétákat vagy repülőket. Persze nem szabad túlzásokba esni azzal, hogy visszatérünk a pár évvel ezelőtti állapotokhoz, de nem kellene olyan helyzetbe kerülnünk, ahol nem tudunk lehetőséget biztosítani a fiatalok számára.”
Montezemolo emellett elmondta, továbbra sem tettek le azon szándékukról, hogy a jövőben egy harmadik autót is indítsanak a Forma-1-ben – ezáltal ugyanis hatalmas mértékben megnőne az érdeklődés a királykategória iránt.
„További probléma a harmadik autó indítása: nem önérdekből támogatjuk ezek bevezetését, ez összességében a sport érdeke. Úgy hisszük, hogy a rajongók, a média és a szponzorok is nagyobb érdeklődést mutatnának, ha több versenyképes autó lenne a pályán ahelyett, hogy némelyek 2-3 másodperccel lassabbak, és pár kör után le vannak körözve.”
„Csak, hogy példaképp említsem: emlékszem, amikor 1961-ben Giancarlo Baghetti megnyerte a Francia Nagydíjat Reimsben egy magántulajdonban lévő Ferrarival. Tehát jó lenne, ha egy napon egyik autónkat például Amerika vagy Kína színeiben láthatnánk versenyezni, vagy esetleg Abu Dhabi zászló alatt.”
„Ha a Forma-1 továbbra is akarja a Ferrarit, akkor változtatnia kell, vissza kell hozni a csúcstechnológiát, miközben fél szemmel persze a költségeket figyeljük. Nem támogatóként vagyunk jelen a Forma-1-ben, hanem konstruktőrként.”