Martin Whitmarsh, a McLaren Mercedes csapatfőnöke úgy véli, felesleges tovább erőltetnie a Ferrarinak háromautós elképzelését, ugyanis ennél sokkal fontosabb lenne, hogy költséghatékonyabbá tegyék a Forma-1-et, ezzel biztosítva a kisebb alakulatok jövőjét.
Martin Whitmarsh, a McLaren Mercedes csapatfőnöke úgy véli, felesleges tovább erőltetnie a Ferrarinak háromautós elképzelését, ugyanis ennél sokkal fontosabb lenne, hogy költséghatékonyabbá tegyék a Forma-1-et, ezzel biztosítva a kisebb alakulatok jövőjét.
Az F1 Bizottság múlt csütörtöki ülésén a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo ismét szóba hozta elképzelését, miszerint jó volna, ha a Forma-1 csapatainak lehetősége lenne egy harmadik versenyautó indítására, melyet akár el is adhatnának más istállóknak.
A szakember ugyanis azon a véleményen van, a rajongók sokkal szívesebben látnának több versenyképes autót a mezőnyben ahelyett, hogy a sereghajtók vergődését néznék.
A McLarent irányító Martin Whitmarsh azonban úgy véli, a kisebb csapatra szüksége van a királykategóriának, még ha el is ismeri, a McLaren potenciálisan érdekelt a háromautós témában.
„Egy statisztikával élnék: amióta a McLaren a Forma-1-ben van, a versenyek gyakorlatilag egynegyedét megnyerte, és több mint felén dobogóra állhatott, és eközben tulajdonképpen száz csapat tűnt el a sportból. Úgy gondolom, ez tökéletesen mutatja ennek a sportnak a volatilitását” – fogalmazott a wokingi gárda csapatfőnöke.
„Úgy gondolom, nem szabad alábecsülnünk, milyen nehéz dolguk is van a kisebb csapatoknak. Az rendben van, hogy néhány nagyobb alakulat magabiztos a jövőt illetően, de a tény jelenleg az, hogy szükségünk van 10 vagy 12 csapatra, hogy versenyezzünk ellenük.”
„Meg tudom érteni, egyesek miért ragaszkodtak a rajtrács növeléséhez egy harmadik autó indítása által. Ha ez szükséges, az a McLaren érdeke is. De úgy gondolom, a Forma-1 számára ez rossz megoldás.”
A Ferrari elnöke múlt hétvégén úgy fogalmazott, ha a Forma-1 a jövőben is szeretné, ha a maranellói gárda a jövőben is a mezőny tagja legyen, úgy mihamarabbi változásokra van szükség. Whitmarsh azonban úgy véli, kételkedik abban, hogy a Ferrari ismét egy rivális széria megalapítását kezdeményezné.
„Úgy gondolom, hogy Luca egy rendkívül karizmatikus figura a Ferrarin, Olaszországon és az autósporton belül, és tisztában vagyok azzal, egyes kiragadott mondatokat mennyire fel lehet erősíteni, és hányféleképpen lehet értelmezni.”
„Véleményem szerint ő óriási szenvedéllyel adózik a Forma-1 iránt, nagyon büszke a Ferrari történelmére és örökségére, és természetesen hangot is ad nézeteinek és személyes véleményének. Azt hiszem, a Forma-1 napjai sokkal jobbá váltak azzal, hogy a csapatok és az irányító testület képes együtt dolgozni a szabályok fejlesztésén. Három év alatt bebizonyítottuk, hogy ki tudunk alakítani egy nyugodtabb környezetet anélkül, hogy túl sok figyelmet fordítnánk a külső tényezőkre, és sikerült is néhány okos döntést hoznunk.”