A Williamsnél minden adott egy erős autóhoz - F1VILÁG.HU

A Williamsnél minden adott egy erős autóhoz

HIRDETÉS

A Williams istálló nemrégiben kinevezett technikai igazgatója, Mike Coughlan úgy véli, csapatának minden a rendelkezésére áll ahhoz, hogy 2012-ben egy rendkívül erős autóval álljon elő.


A Williams istálló nemrégiben kinevezett technikai igazgatója, Mike Coughlan úgy véli, csapatának minden a rendelkezésére áll ahhoz, hogy 2012-ben egy rendkívül erős autóval álljon elő.

A grove-i bázisú gárda Forma-1-es történetének legrosszabb idényét produkálta 2011-ben: tizennyolc verseny során mindössze hat pontot szerzett, így a konstruktőri táblázat kilencedik helyén zárt.

Az istálló idény közben jelentette be, hogy az eddig technikai igazgatójaként tevékenykedő Sam Michael távozik a csapattól, helyét pedig a McLaren volt alkalmazottja – a 2007-as kémbotrány egyik kulcsfigurája –, Mike Coughlan veszi át.

A szakember szerint a brit alakulatnak minden oka megvan arra, hogy magabiztosan várja a következő esztendőt, és bízik abban, hogy a Williams a 2011-es vakvágány után rátalál a helyes útra.

„A lehetőségeink abszolút elsőosztályúak, és az egyetlen dolog, amit még nem tettünk meg, az az, hogy megfelelően hasznosítsuk ezeket” – fogalmazott Coughlan. „Alaposan kivizsgáltuk, mit csináltunk rosszul, hol kell javulnunk, és arra a következtetésre jutottunk, hogy komoly stratégiai hibákat vétettünk a múltban.”

„Már meghatároztuk azokat az alapvető elemeket, melyeket életbe kell léptetnünk, nem csak a következő szezonra, de a távolabbi jövőre vonatkozóan is, hogy minden évben sikeres autót építsünk.”

„Szükségünk van a teljesítményre és a megbízhatóságra, hiszen ezek a tényezők együttesen szükségesek ahhoz, hogy egy csapat versenyeket és világbajnoki címeket nyerjen, és most már úgy érezzük, hogy megfelelő irányba haladunk.”

Coughlan emellett reményét fejezte ki arra vonatkozóan is, hogy új versenyautójuk időben elkészül, így már az első előszezoni teszten pályára gurulhat Valenciában, míg az utolsó tesztsorozaton egy továbbfejlesztett konstrukcióval állnak elő, melyet aztán útnak indítanak majd az év első versenyére, Ausztráliába.

„Az autónak január közepére üzemkész állapotban kell lennie, és készen fogunk állni arra, hogy február elején pályára guruljon” – magyarázta a Williams technikai igazgatója. „A cél az, hogy január végére valamennyi alkatrészt gondosan leellenőrizzük, hogy aztán a pályateszteken már csak a finomhangolással kelljen foglalkozni.”

Hirdetés

„Ha az autó egy alapvető probléma miatt megáll a pályán, az meglepetésszerűen hathat. A tesztek a megbízhatóság javítására összpontosulnak majd, illetve arra, hogy megnöveljük az autó aerodinamikai teljesítményét.”

„Jelen pillanatban úgy állunk, hogy a váltó és a motor installációja befejeződött, és a próbapadon teszteltük is ezeket, és még karácsony előtt kétszer futtatni fogjuk őket, hogy meghaladjuk a 6000 km-t. A teljes hátsó felfüggesztés is készen áll, így azt is ki fogjuk próbálni rövidesen.”

„Az első váz is elkészült, a másodikkal pedig szintén nagyon jól állunk, így hamarosan megkezdjük az FIA törésteszt-programját. Ezeket a vizsgákat házon belül már maradéktalanul teljesítettük.”

„Most már tehát van egy teljesen meghatározott versenyautónk, melyet rendszerellenőrzésre fogunk használni. Leszorítóerő tekintetében egyértelmű előrelépéseket tettünk, és a rendszerek kipróbálására fogunk figyelni most, hogy készen álljunk az első tesztre. Onnantól pedig a célunk az lesz, hogy az utolsó előszezoni tesztsorozaton egy továbbfejlesztett autóval álljunk elő.”

A szakember elárulta, véleménye szerint a Williamsnek 2011-ben nem pusztán az aerodinamika, de a fejlesztési irányvonal is komoly problémát okozott.

„Nem hinném, hogy csak az aerodinamikáról van szó. Azt hiszem, hoztunk olyan döntéseket, melyek a versenyautó dinamikája szempontjából teljesítményvesztéssel jártak, noha ezeket aerodinamikai téren sikerült ellensúlyozni. Ez nyilvánvalóan nem volt kifizetődő.”

„Azt is figyelembe kellett vennünk, hogy a fújt diffúzor egyre nagyobb jelentőséget kapott a szezon előrehaladtával. Nagyon sok időt eltöltöttünk a szélcsatornában azzal, hogy kiderüljön, mennyit tudunk nyerni ezzel az eszközzel, de végül nem sikerült megfelelően befújni a pedlólemezt, szóval utólag fogalmazhatunk úgy, hogy jobban tettük volna, ha egy olyan padlólemez fejlesztésére fordítjuk az időt, amit nem fújunk be kipufogógázokkal.”

„Nehéz dolog ez, hiszen az elején nem lehet tudni, mi az, ami előnyökkel jár, és sok időt szenteltünk arra, hogy választ kapjunk erre, és ekkor pedig már kiderült számunkra, hogy feltehetőleg nem érte meg a rengeteg erőfeszítést.”

A csapat egyébként december elején bejelentette, hogy Pastor Maldonado 2012-ben is lehetőséget kap, ám arról, hogy ki lesz a csapattársa, a Williams egyelőre még nem döntött.

Sajtóértesülések szerint a Force Indiától feltehetően távozó Adrian Sutil a legesélyesebb, de az sem elképzelhetetlen, hogy a veterán Rubens Barrichello újabb esélyt kap.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Williamsnél minden adott egy erős autóhoz
Horner: Nem felejtettük otthon a megfelelő hátsó szárnyunkat!
Russell az élen, Verstappen csak 5. az utolsó vegasi edzésen
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!