A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo azt szeretné, ha több napot tesztelhetnének a Forma-1 csapatai év közben, ez ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy fiatal tehetségek jussanak el a királykategóriás versenyzésig.
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo azt szeretné, ha több napot tesztelhetnének a Forma-1 csapatai év közben, ez ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy fiatal tehetségek jussanak el a királykategóriás versenyzésig.
2009-től kezdve egészen az idei évig tiltott volt az év közbeni tesztelés, és a szezont megelőzően, a téli időszakban is csak limitált napot tölthettek pályán a csapatok. 2012-ben valamelyest változik a helyzet, az egyik téli tesztsorozat helyett ugyanis év közben, május 1-től 3-ig gurulhatnak pályára a versenyzők, a tesztnapok száma tehát továbbra is 15 marad.
Di Montezemolo, a Ferrari elnöke elárulta, habár egyetért a költségek visszaszorításával, úgy véli, túl szigorúak a tesztekre vonatkozó szabályok, hiszen nincs könnyű dolguk, amennyiben szeretnének fiatal versenyzőket kiértékelni.
„Támogattam a tesztnapok számának csökkentését, mert korábban túl messzire mentünk” – ismerte el a maranellói gárda első embere. „De meg kellene találnunk az aranyközéputat. Elég röhejes, hogy a világ egyik legprofibb versenysportjában nincs lehetőségük gyakorolni a résztvevőknek.”
„Ez nem jó a versenyzőinknek. Itt van nekünk a Ferrari Akadémia néhány potenciálisan jó versenyzővel, és nem küldhetem el őket versenyezni GT-autókkal, vagy gokarttal. Giancarlo Fisichella remek versenyző a Forma-1-ben, de amikor elment a GT-sorozatba, az első három vagy négy versenyen Gianmaria Bruni és Jaime Melo messze gyorsabb volt a Ferrari 458-assal. Teljesen más, mint egy együléses versenyautó.”
A Ferrari elnöke emellett megkérdőjelezte a szigorú tesztkorlátozások hatékonyságát a költségekre vonatkozóan is, rámutatva arra, hogy annak idején azért egyeztek bele a tesztnapok számának csökkentésébe, hogy segítsék az anyagi problémákkal küszködő kisebb alakulatokat. Az olasz istálló ráadásul komoly pénzeket ölt abba, hogy kifejlessze vadonatúj szimulátorát, mellyel a pályán elveszített időt pótolhatják.
A Ferrari ennek ellenére szakértők szerint továbbra is lemaradásban van a szimulátorok tekintetében, mint néhány riválisa, noha az elmúlt években komoly előrelépéseket tett ezen a területen. Ez tehát azt jelenti, hogy a maranellói gárda számára vélhetően az járna előnyökkel az autó fejlesztése szempontjából, ha minél több időt tölthetne el a versenypályán. Di Montezemolo ennek ellenére úgy véli, a Ferrarinak nincs nagy előnye azáltal, hogy saját tesztpályája van Fioranóban, elmondása szerint ugyanis az nem éppen F1-es autó tesztelésére alkalmas.
„Fioranóban nem tesztelhetünk, de arra törekedtem, hogy sok pénzt invesztáljunk a szimulátorba” – magyarázta a szakember. „Láthatjuk, hogy a szimulátorunk szinte olyan, mint egy egész épület. Fiorano pedig többé már nem jelent előnyt, mert mondhatni gokart pályává vált. Mugello fantasztikus, de Fiorano nem alkalmas F1-es tesztekre.”
Az elnök szerint a tesztnapok számának növelése a szponzorok szempontjából is előnyös lenne, ráadásul a versenyek közti médiaérdeklődés is megnőne, ami a mostani, válságos időszakban nem egy utolsó szempont.