A Lotus F1 Team tájékoztatása szerint kedden sokkal intenzívebb tesztnap vár a Forma-1-be idén visszatérő Kimi Räikkönenre, mint tegnap.
A Lotus F1 Team tájékoztatása szerint kedden sokkal intenzívebb tesztnap vár a Forma-1-be idén visszatérő Kimi Räikkönenre, mint tegnap.
A 32 esztendős versenyző a Renault 2010-es versenyautójával körözhet Valenciában: kétévnyi kihagyás után hétfőn először ült F1-es versenygépben, és csapata elmondása szerint világbajnokhoz méltóan teljesített.
Räikkönen több mint 300 km-t teljesített az első napon, és összesen három szettet használt fel a Pirelli extra kemény demóabroncsaiból.
A mai napon négy garnitúra áll rendelkezésére, és a tervek szerint a „Jégember” ma több kört is tesz meg a pályán, mivel a Lotusnál remélik, hogy néhány hosszabb etapot is teljesíteni tudnak.
„Megteszünk néhány etapot kis és nagy üzemanyag-mennyiséggel egyaránt” – fogalmazott Alan Permane, a Lotus F1 Team pályaműveletekért felelős szakembere az Autosportnak. „Változtatunk majd a beállításokon is, miután tegnap jobbára alapoztunk ebben a tekintetben.”
„Aztán bizonyos procedúrákat is kipróbálunk, beleértve a rajtokat, hiszen nálunk teljesen máshogy zajlanak ezek a folyamatok, mint ahogy ő azt megszokta a Ferrarinál. Arra törekszünk, hogy felvegye a tempót, mielőtt vezeti az új autót.”
Mivel Räikkönen még a verseny közbeni tankolás 2010-es betiltása előtt távozott a Forma-1-ből, kulcsfontosságú lesz számára, hogy mihamarabb hozzászokjon a különböző üzemanyag-mennyiségekkel történő vezetéshez.
„Ez nem egy hagyományos teszt, sokkal inkább arról szól, hogy azt csináljuk, amit ő szeretne, hogy tényleg elkapja a fonalat. Elkészítettünk egy előzetes tervet, és elég jól sikert tartanunk azt hétfőn. Viszont délelőtt mondtam is Kiminek, hogy ez a teszt érte van, szóval, ha valami mást akar csinálni, rendben van, tudassa velünk.”
„Egy kicsit változtatgattunk a beállításokon, aztán teletöltöttük üzemanyaggal az autót, mivel ez olyasvalami, amit még nem csinált a Forma-1-ben, hiszen azt megelőzően távozott, hogy betiltották a tankolást. Szóval lehetősége volt arra, hogy 150 kg-nyi üzemanyaggal a fedélzeten ráérezzen az autóra – hiszen ilyenkor 4-5 másodpercnyi különbség is lehet körönként. A tervek többé-kevésbé hasonlóak keddre.”
„Nyilvánvaló, hogy minél több kört teszel meg, annál több mindent tudsz meg az autóról és a gumikról.”