Módosított előszezoni tervein, így nem lesz ott az első kollektív tesztsorozaton, Jerezben a Marussia Forma-1-es alakulata.
Módosított előszezoni tervein, így nem lesz ott az első kollektív tesztsorozaton, Jerezben a Marussia Forma-1-es alakulata.
Korábban úgy hírlett, az orosz kiscsapat tavalyi autójával képviselteti magát Dél-Spanyolországban február 7-10. között, így adva lehetőséget újdonsült versenyzőjének, Charles Picnek, mostanra azonban kiderült, a gárda komoly késésben van új autója fejlesztésével, így szeretne minden időt a gyárban tölteni.
Az istálló konzulense, Pat Symonds az Autosport című brit szaklapnak nyilatkozva nemrégiben elárulta, az új versenygép várhatóan a második tesztsorozaton debütál majd Barcelonában, most viszont a csapat bejelentette, hogy csak március 1-jén, az utolsó előszezoni gyakorláson gurul pályára az új konstrukció.
„A napokban hoztuk meg a döntést, miszerint nem leszünk ott Jerezben, február 7. és 10. között” – fogalmazott John Booth csapatfőnök. „Eredetileg a 2011-es, MVR-02-es versenygéppel képviseltettük volna magunkat, hogy lehetőséget adjunk Charlesnak a felkészülésre. Ekkor úgy tűnt, az új autó két héttel később, Barcelonában debütál majd.”
„Mint ahogy azt Pat Symonds is kifejtette nemrég, az új, MR01-es versenyautó majdhogynem teljesen új lesz, nem sok mindent hoztunk magunkkal 2011-ből. Az új konstrukciónak lesznek továbbá érdekes és komplex mechanikai megoldásai, és időbe telik, míg megküzdünk ezek nehézségeivel.”
„Sajnos elcsúsztunk a programmal, és nem sok értelme van úgy pályára küldeni az autót, hogy nem optimalizáltuk terveinket. Épp emiatt úgy döntöttünk, hogy a pályateszteket a második teszten, Barcelonában kezdjük meg a tavalyi autóval, míg az új modell a harmadik gyakorláson debütál majd – szintén Barcelonában, március 1-jén.”
„Ugyan ez közel sem ideális, és nem is így terveztük, de legalább az Ausztrál Nagydíj előtt hasznos munkát tudunk végezni az új autóval a pályán.”