A Lotus versenyzője, Kimi Räikkönen végzett az élen a Forma-1-es csapatok jerezi tesztsorozatának első napján. A 2007-es év legjobbját Paul di Resta, valamint Nico Rosberg követi.
A Lotus versenyzője, Kimi Räikkönen végzett az élen a Forma-1-es csapatok jerezi tesztsorozatának első napján. A 2007-es év legjobbját Paul di Resta, valamint Nico Rosberg követi.
Hűvös időben, ugyanakkor száraz pályán kezdhették meg a felkészülést a 2012-es évadra a Forma-1 csapatai a dél-spanyolországi Jerezben.
A Marussia kivételével tizenegy csapat képviseltette magát a négynapos tesztsorozat első napján, kedden. Közülük kilenc istálló már új, 2012-es versenyautójával rótta a köröket, csupán a Mercedes és a Hispania volt az, mely a tavalyi modellel kezdte meg a munkát az aszfalton.
A legjobb köridőt a kétévnyi kihagyás után visszatérő Kimi Räikkönen futotta meg: a finn versenyző a Lotus E20-as modelljével dolgozott Spanyolországban, és gyakorlatilag egész nap a táblázat tetején volt olvasható a neve. Räikkönen 75 kört tett meg a nyitónapon, legjobb körideje pedig 1:19.670 lett a nap végére.
A második helyen a Force India skót tehetsége, Paul di Resta zárt. Az ifjú versenyző már szintén az idei versenyautóval dolgozott Jerezben, és alig 1 tizedmásodperccel maradt le a „Jégembertől”.
A Mercedes tavalyi autójával ma Nico Rosberg és Michael Schumacher is tesztelhetett: előbbi versenyző délelőtt futotta meg harmadik pozíciót érő gyorskörét, míg a hétszeres világbajnok végül a hatodik pozícióban zárta a keddi tesztnapot.
Kettejük közé a Red Bull versenyzője, Mark Webber, valamint a toro rossós Daniel Ricciardo férkőzött be. Webber egyébként csak nem sokkal dél előtt kezdhette meg a munkát, néhány alkatrész ugyanis későn érkezett meg a jerezi versenypályára a nagy köd miatt.
Ricciardo összesen 57 kört futott, legjobb ideje [1:20.694] 1 másodperccel maradt el az élen végző Räikkönenéhez képest.
„Jó volt újra autóba ülni, és az, hogy én vezethettem először az STR7-es versenygépet, egy kisebbfajta bónusz számomra” – fogalmazott az ausztrál. „Nagyon produktívan telt a délelőtt, több mint 40 kört tettünk meg és jól haladtunk a tervezett programmal.”
„Délután néhány hosszabb etapot is teljesítettem, de végül le kellett rövidítenünk, bár csak egy órácskát veszítettünk. A közepes keverékkel köröztem az utolsó etapban, ezt leszámítva szinte egész nap a kemény vegyületet használtam.”
Ricciardo miatt egyszer a piros zászlót is elő kellett venni a délután során, mivel autója megállt a pályán. A hírek szerint egyébként a Toro Rossónak a felfüggesztés túlmelegedése is problémát okozott, melyért főként a kipufogó pozícionálása tehető felelőssé.
A Sauber versenyzője, Kamui Kobayashi hetedik lett. A japán versenyző két nagyágyút is maga mögé utasított, hiszen az új McLarennel köröző Jenson Button nyolcadik, míg a Ferrar F2012-es modelljét nyüstölő Felipe Massa csak kilencedik lett.
Eredményes napot zárt Jerezben a Caterham versenyzője, Heikki Kovalainen. A finn pilóta úgy nyilatkozott, az új autó egyértelműen hatalmas előrelépés a tavalyi modellhez képest.
„A teljesítmény jobb, több a hátsó tapadás, ami nagyon pozitív” – magyarázta. „A kormány sokkal precízebbnek tűnik.”
Kovalainen mögött Pastor Maldonado, valamint Pedro de la Rosa zárt a tabella alján.
További részletekkel a csapatok által kiadott hivatalos sajtóközlemények alapján jelentkezünk.