A McLaren Mercedes alakulatánál biztosak abban, nem hibáztak, amikor úgy döntöttek, a mezőny nagy részével ellentétben nem a már sokat emlegetett lépcsős orrszerkezettel küldik pályára 2012-es versenyautóikat.
A McLaren Mercedes alakulatánál biztosak abban, nem hibáztak, amikor úgy döntöttek, a mezőny nagy részével ellentétben nem a már sokat emlegetett lépcsős orrszerkezettel küldik pályára 2012-es versenyautóikat.
Az új technikai szabályok miatt a csapatok többsége egy ún. lépcsős orral szerelte fel modelljeit a 2012-es évre, ám a McLaren egy jóval letisztultabb megoldást alkalmazott, köszönhetően annak, hogy már az elmúlt években is jóval alacsonyabban elhelyezkedő orrkúpot használt.
A wokingi istálló technikai igazgatója, Paddy Lowe az Autosport című brit szaklapnak adott exkluzív interjújában kifejtette, gondosan kiértékelték a lehetőségeket, és úgy döntöttek, ez a megoldás lehet kifizetődő a McLaren számára.
„Bevezették az új szabályt, szóval – mint minden évben – most is körbe kellett járnunk ezt a dolgot” – fogalmazott a szakember. „Osztottunk-szoroztunk, és úgy döntöttünk, hogy ezt a filozófiát követjük.”
„A csapatok különféle elképzelésekkel álltak elő, mivel más-más filozófiát követnek. Nincs jó vagy rossz út – szóval ez a szabály nem igazán van hatással ránk.”
„Azok a csapatok, melyek a magas alvázat részesítették előnyben – mely trendet a Red Bull Racing kezdett el –, és meglehetősen magasan tartották az autó elejét, illetve orrát, továbbra is ezt a politikát folytatják. És mivel a Red Bullé volt a leggyorsabb autó, nem meglepetés, hogy divatos irányvonal lett.”
„Valójában ezek azok a csapatok, melyekre hatással van az új szabályozás, hiszen lejjebb kellett vinniük az autók orrát, kompromisszumot kellett kötniük, hiszen egy lépcsőt raktak az autó elejére. Néhányaknak érdekes ötletei voltak ezzel a bizonyos lépcsővel kapcsolatban, és természetesen érdeklődéssel figyeljük ezeket.”