Fernando Alonso végzett az élen a Forma-1-es csapatok jerezi tesztsorozatának utolsó napján. A spanyolt viszont ma újabb technikai probléma hátráltatta, akárcsak a címvédő Vettelt.
Fernando Alonso végzett az élen a Forma-1-es csapatok jerezi tesztsorozatának utolsó napján. A spanyolt viszont ma újabb technikai probléma hátráltatta, akárcsak a címvédő Vettelt.
A Forma-1-es csapatok jerezi tesztsorozatának zárónapján már csak kilenc istálló képviseltette magát: a Marussián és a HRT kívül a Mercedes sem gurult pályára, a brackley-i gárda ugyanis csütörtökön befejezte tervezett programját.
Egy műszaki hiba miatt ugyan nem tudott sok kört megtenni, ám még így is az élen zárta a napot a Ferrari kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso. A spanyol versenyzőt és csapatát elektronikai probléma hátráltatta, mely miatt csupán 39 kört hozott össze Spanyolországban.
Mai legjobbját [1:18.877] egy hét mért kört [1:20.054, 1:18.877, 1:27.387, 1:19.729, 1:20.042, 1:20.149, 1:35.514] számláló etap során futotta meg a 30 éves versenyző.
A második helyen a Toro Rosso újonnan szerződtetett versenyzője, Jean-Eric Vergne végzett: a francia tehetség produktív napon van túl, hiszen nem kevesebb, mint 80 kört tett meg Jerezben.
Vergne második napját töltötte az STR7-es volánja mögött, és úgy érzi, jó esélyeik vannak arra, hogy eredményes szezont teljesítsenek 2012-ben.
„Az autó már az első körtől kezdve remekül kiegyensúlyozott volt, és nagyon bízom abban, hogy jó alapokkal rendelkezünk” – mondta a Toro Rosso versenyzője. „Nehéz összehasonlítani a teljesítményünket más csapatokéval, szóval lehet, hogy tényleg jó autónk van, de az is lehet, hogy borzalmas. Részemről úgy tűnik, rendben van a dolog, de még nekem is sokat kell tanulnom. A célom, hogy olyan sokat tanuljak, amennyit csak lehet, és hogy a legtöbbet hozzam ki a napjaimból – még azokból is, melyeken nem vezetek.”
„Majd később kiderül, mire képes az autó, de a cél nyilvánvalóan az, hogy a lehető legtöbb pontot begyűjtsem.”
Nem alakult túl jól a címvédő Sebastian Vettel napja sem. A német versenyző csupán délután 2 óra után tudta megkezdeni az érdemi munkát. A nap végére ugyan 50 kört összehozott, ám 7 tizedes hátrányban a harmadik helyen zárt.
A McLaren versenyzője, Lewis Hamilton ma tovább folytatta a tegnap megkezdett munkát az MP4-27-essel: a 2008-as év legjobbja köridő tekintetében alig maradt el Vetteltől, ám míg a német egy hét gyorskörből álló [1:22.100, 1:19.606, 1:28.141, 1:21.142, 1:21.460, 1:21.501, 1:21.663] etap során futotta meg mai legjobbját [1:19.606], addig a mclarenes mindössze három mért kört produkált 1:19.640-es körideje elérésekor. Ezen eredményekből persze messzemenő következtetéseket továbbra sem lehet levonni, hiszen nem tudni, a csapatok éppen mivel próbálkoznak.
Az mindenesetre beszédes lehet, hogy a Lotus színeiben Romain Grosjean ma 95 kört tett meg, az E20-as versenygép tehát eddig meglehetősen versenyképesnek mutatkozik. A francia mögött Kobayashi zárt a hatodik helyen a Sauberrel, míg a Force India versenyzője, Nico Hülkenberg végre valahára kipróbálhatta a VJM05-ös konstrukciót.
A német tehetség elsőre 90 kört hozott össze, ám még nála is szorgalmasabb volt a williamses Bruno Senna, aki – akárcsak tegnap – ma is 125 kört tett meg Dél-Spanyolországban.
A mai napon először vezethette a Caterham CT01-esét a veterán Jarno Trulli. Az olasz versenyzőnek is jó napja volt: noha a tabella utolsó helyén zárt, 117 körrel hasznos munkát végzett Jerezben.
A csapatok ezzel tehát egyelőre befejezték a tesztelést, legközelebb február 21-én, Barcelonában gurulhatnak pályára, ahol egy újabb négynapos sorozat vár majd rájuk.