Újra felvetette a kliensautók használatának lehetőségét a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo, aki szerint ez nagyban elősegítené az olasz versenyzők visszatérését a Forma-1-be.
Újra felvetette a kliensautók használatának lehetőségét a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo, aki szerint ez nagyban elősegítené az olasz versenyzők visszatérését a Forma-1-be.
A maranellói gárda továbbra is kitart azon javaslata mellett, miszerint az élcsapatok egy harmadik autót is indítsanak a Forma-1 versenyein, melyet akár egy privát tulajdonban lévő kisebb alakulat is megvásárolhatna.
A Gazzetta dello Sportnak nyilatkozva Luca di Montezemol, a Ferrari elnöke elárulta, úgy véli, ezzel a megoldással lehetővé válhatna az is, hogy ismét olasz versenyzők álljanak rajthoz a királykategóriában – Jarno Trulli Caterhamtől való távozása ugyanis azt jelenti, hogy 1973 óta először nem lesz Olaszországból származó pilóta a rajtrácson.
Arra a kérdésre, hogy a Ferrari érdekelt-e a hazai versenyzők szerepeltetésében, a szakember a következőket válaszolta: „Ez egy hosszú történet – várjuk meg, mi sül ki a Ferrari akadémiai programjából.”
„Az igazi probléma az, hogy nem igazán van lehetőségük a fiatal versenyzőknek. Tegyük fel, előállok három szupererős olasz tehetséggel, akik alacsonyabb szériákból érkeznek. Mi a következő lépés? Nem tesztelhetem őket F1-es autóban, mert a tesztelés tiltott. Ha hagyom őket versenyezni egy 458 GT-vel, az teljesen más feladat.”
„Egy ötletem viszont van: adjunk egy kisebb csapatnak egy Ferrarit a korábbi évekből, és kötelezzük őket arra, hogy adjanak helyet a fiatal olaszoknak. Ez fantasztikus volna…”
Di Montezemolo szerint az is megoldás lehetne, ha a szezon közbeni tesztek számát növelné a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), és ez most különösen jól jönne számukra, hiszen az F2012-es konstrukció még javításra szorul.
„A Ferrarinak olyan autója van, melyet tovább kell vizsgálni, felfedezni és vezetni. Csak kevés teszt van, és ezek nyilvánosak is – sajnos.”
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh hétfőn úgy fogalmazott, nem tartja jó ötletnek a kliensautók használatát a Forma-1-ben.
„Nem gondoljuk úgy, hogy ez jó tenne a sportnak” – mondta a szakember.