A Pirelli három kiállást jósol az élcsapatoknál a hétvégi Maláj Nagydíjon, ugyanis az eddigek alapján elég nagy az esélye annak, hogy egyesek inkább kemény keverékkel rajtolnak, hogy előnyösebb helyzetbe kerüljenek a versenyen.
A Pirelli három kiállást jósol az élcsapatoknál a hétvégi Maláj Nagydíjon, ugyanis az eddigek alapján elég nagy az esélye annak, hogy egyesek inkább kemény keverékkel rajtolnak, hogy előnyösebb helyzetbe kerüljenek a versenyen.
Az eddigi edzéseken látottak alapján kijelenthető, hogy a sepangi pálya karakterisztikája és a nagy hőség miatt sokkal jobban viselkednek az autók a keményebb keverékeken, mikor jól meg vannak tankolva.
Ez pedig azt eredményezheti, hogy akár az élcsapatok is dönthetnek úgy, hogy a keményebb keverékekkel szállnak harcba az első helyekért az időmérőn, hogy aztán azokkal rajtolhassanak a versenyen.
A szabály ugyanis kimondja, hogy az időmérőn az első tíz helyen végző versenyzőnek azzal a gumival kell elrajtolnia, amivel legjobb idejét futotta a Q3-ban.
„Három kiállást várunk” – mondta a Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery. „Ez a legvalószínűbb, ám az, hogy ez miként alakul, nem tiszta még.”
„Egyes csapatok talán megfontolják, hogy a keményebb keverékeken rajtoljanak, hogy jobb legyen az autójuk egyensúlya teli tankkal, azonban ezt nem igazán teheted meg, ha a pole pozícióért akarsz harcba szállni az időmérő edzésen.”
„Szóval nehéz a választás. Bár lehet ezen a pályán előzni, a rajtpozíció nagyon fontos itt is, és az amberek nem nagyon akarnak előzgetni. Más autók mögött futni is elkerülendő, és ha élcsapat vagy, legközelebbi ellenfeleid elől akarsz indulni.”
Hembery azt is elmondta, hogy az egyik legnehezebb verseny lesz a Maláj Nagydíj a gumik használata szempontjából, ugyanis a pálya nem kíméli az abroncsokat.