A Mercedes-Benz továbbra is hallgat arról, miért nem csatlakozott a többiekhez, és miért nem egyezett meg a kereskedelmi feltételekben Bernie Ecclestone-nal, miközben egyre többen beszélnek arról, hogy a csapat nincs megelégedve a pénzek elosztásának módjával.
A Mercedes-Benz továbbra is hallgat arról, miért nem csatlakozott a többiekhez, és miért nem egyezett meg a kereskedelmi feltételekben Bernie Ecclestone-nal, miközben egyre többen beszélnek arról, hogy a csapat nincs megelégedve a pénzek elosztásának módjával.
Ecclestone pénteken bedobta a hírt, miszerint megegyezett a csapatok többségével, akik készen állnak aláírni a kereskedelmi jogokból befolyt bevételek elosztásáról szóló új Concorde Egyezményt, ami biztosítja a Forma-1 jövőjét.
Bár a brit üzletember nem nevezte meg azokat a csapatokat, melyekkel megegyezett, biztos források szerint köztük van a Ferrari, a Red Bull, a McLaren, a Lotus, a Force India, a Sauber és a Toro Rosso.
A Mercedes, a Williams, a Caterham, a Marussia és a HRT valamilyen okból kifolyólag nem fogadta el a feltételeket. Az előbb említett öt gárda közül szembetűnő a Mercedes jelenléte, hiszen a brackley-i bázisú gárda korábban tárgyalásban volt Ecclestone-nal.
A Mercedes kiadott egy közleményt az ügy kapcsán, azonban ebből semmi konkrétum nem derült ki: „Megértésüket szeretnénk kérni, hogy csapatunknak jelen pillanatban nincsen mondanivalója. Természetesen amint van valami, azonnal informálni fogunk mindenkit.”
A csapathoz közel álló források szerint a Mercedes legnagyobb problémája az, hogy nem volt elégedett a szerződésben foglaltakkal, különösen azzal, hogy az élcsapatoknak kínált feltételek nem azonosak.
A Sky Sport kiszivárgott dokumentumokra hivatkozva azt írja, hogy az új szerződés többféle bónuszt is biztosít azon csapatok számára, melyek konstruktőri címet szereztek és nem változtattak nevet 2000 óta, illetve egy évenkénti kifizetést az egymást követő években szerzett vb-cím után a 2008-tól kezdődően.
Ez pedig azt jelenti, hogy a Mercedes nem kap bónuszt, mert bár a Brawn istálló vb-címet nyert 2009-ben, nevet váltott azóta, így hátrányba kerülhet a Ferrarival, a Red Bull Racinggel és a Mercedesszel szemben.
A hírek szerint a Mercedes most több opcióról tárgyal, akár újragondolhatja F1-es stratégiáját, vagy jogi eljárást kezdeményezhet az Ecclestone által kínált egyezség ellen, ami sértheti a versenytörvényt.