A McLaren Mercedes alakulatánál elismerték, hibáztak, amikor hagyták, hogy Lewis Hamilton megfussa mért körét a Spanyol Nagydíj szombati időmérőjén, ám nem számítottak ilyen kemény büntetésre.
A McLaren Mercedes alakulatánál elismerték, hibáztak, amikor hagyták, hogy Lewis Hamilton megfussa mért körét a Spanyol Nagydíj szombati időmérőjén, ám nem számítottak ilyen kemény büntetésre.
Hamilton a legjobb köridőt érte el a barcelonai kvalifikáción, mégis a rajtrács végéről kellett rajtolnia, autójával ugyanis megállt a pályán levezető körében, hogy a csapat megbizonyosodjon arról, az FIA le tudja venni a szükséges mennyiségű üzemanyagmintát az MP4-27-es versenygépből.
Mivel a szabályok kimondják, hogy csak előre nem látott kényszerítő körülmény miatt van lehetőség a levezető kör megszakítására az időmérő után, a stewardok meghallgatták a csapat képviselőjét, Sam Michaelt. A szakember a bírók kérdéseire válaszolva elmondta, a McLaren egyik tagja hibázott a garázsban, így nem megfelelő mennyiségű üzemanyag került az autóba az utolsó etapra, amennyiben tehát Hamilton teljesíti levezető körét, úgy a sportot irányító testület illetékesei nem tudtak volna mintát venni a versenygépből.
A versenybíróság nem fogadta el a brit istálló magyarázatát, ezért Hamilton összes időmérőn elért körét törölte, ám engedélyt adott arra,a hogy a McLaren versenyzője felálljon a rajtrácsra vasárnap.
A McLaren Mercedes csapatfőnöke, Martin Whitmarsh utólag bevallotta, másképp kellett volna dönteniük.
„Utólag elismerem, tévedtem. Viszont kétlem, hogy én, vagy bárki számíthatott arra, hogy a rajtrács végéről kell majd rajtolnunk. Most úgy gondolom, másképp kellett volna döntenem, a kivezető kör végén vissza kellett volna gurulnia a bokszba. De bevallom, nem számítottam olyan komoly büntetésre, mint amilyet kaptunk” – nyilatkozta Whitmarsh, majd hozzátette, a McLaren csak akkor szerzett tudomást az üzemanyaggal kapcsolatos problémákról, amikor Hamilton már a pályán volt a Q3-ban, utolsó etapján.
„Az utolsó mért körön az adatokból láttuk, hogy kevesebb üzemanyag volt az autóban, mint hittük. Tudtok, hogy egyértelműen fogalmaznak a szabályok, tehát mintát kell adni a kvalifikáció végén, tehát azt mondtam: rendben, fekete-fehér szabályok vannak, tegyünk meg mindent azért, hogy eleget teszünk ezeknek! Szóval leparkoltuk az autót, kiszivattyúztunk 1,3 litert, de erről csak órák múltán szereztünk tudomást. Tehát lehetett volna benne akár 3 liter is, akkor pedig eléggé szégyelltem volna magam. Úgyhogy én mindenképp rosszul jártam.”