A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery egyre inkább szorgalmazza, hogy a Forma-1 Bizottság következő ülésén vitassák meg, miként lehetne újragondolni a Q3-ra vonatkozó gumiszabályokat.
A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery egyre inkább szorgalmazza, hogy a Forma-1 Bizottság következő ülésén vitassák meg, miként lehetne újragondolni a Q3-ra vonatkozó gumiszabályokat.
Az elmúlt versenyeken egyre több csapat és pilóta nem teljesített mért kört az időmérő edzés utolsó etapjában, hogy spóroljon a gumival, illetve lehetősége legyen megválasztani, hogy melyik keverékkel kezdje meg a vasárnapi megmérettetést.
„Mind a 12 csapatra szükségünk van, és le kellene ülnünk a Forma-1 Bizottság következő ülésén, hogy megvitassuk, hogyan tovább” – mondta a szakember arra a kérdésre válaszolva, hogy mit gondol a Q3-as gumiszabályokról illetve azok esetleges módosításáról.
„Bernie (Ecclestone) is ezen van. Nem gondolja, hogy a televíziónézők azt szeretnék nézni, ahogy az autók a bokszban várakoznak az időmérő utolsó etapjában, persze tiszteletben tartjuk a csapatok döntését is, hiszen ezt jelenleg semmilyen szabály nem tiltja.”
„A csapatok is úgy gondolják, hogy nem túl jó a sport számára, hogy sokan nem hajtanak ki a pályára az utolsó etapban. Egy jó megoldást kell találnunk, de ehhez le kell ülnünk, hogy megvitassuk a dolgot.”
„Meg kell vizsgálnunk, hogy mit tehetünk. Akár még az is szóba kerülhet, hogy egy extra gumigarnitúrát biztosítunk a csapatoknak az utolsó etapra, hogy azzal fussanak, de bármilyen megoldásra nyitottak vagyunk, ami a sport érdekeit szolgálja.”
„Egy viszont biztos, nagyon fontos, hogy az autók fussanak a Q3-ban.”
Mindezek ellenére a csapatok nem szeretnék, ha módosítanának a jelenlegi gumiszabályon, miszerint az első tízbe bejutó versenyzőknek azzal a gumival kell elrajtolniuk, amelyikkel megfutották a leggyorsabb körüket a Q3-ban.
A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn azonban úgy gondolja, hogy a rajongókat kellene megkérdezni erről, nekik kellene eldönteniük, hogy miként menjenek tovább.