Túlmelegedés okozta Vettel és Grosjean kiesését - F1VILÁG.HU

Túlmelegedés okozta Vettel és Grosjean kiesését

HIRDETÉS

A Red Bull, valamint a Lotus motorpartnere, a Renault csütörtökön bejelentette, a generátor túlmelegedése okozta Sebastian Vettel és Romain Grosjean kiesését a múlt vasárnapi Európa Nagydíjon.


A Red Bull, valamint a Lotus motorpartnere, a Renault csütörtökön bejelentette, a generátor túlmelegedése okozta Sebastian Vettel és Romain Grosjean kiesését a múlt vasárnapi Európa Nagydíjon.

A valenciai versenyt követően a francia motorgyártó alaposan megvizsgálta a meghibásodott aggregátokat, és végül arra a következtetésre jutott, hogy bizonyos alkatrészek túlmelegedése miatt megszűnt a motor áramellátása, ez pedig leálláshoz, illetve a két versenyző kieséséhez vezetett.

Bár a Renault elsődleges vizsgálatai kiderítették, miért álltak le a motorok, azt még pontosan nem tudni, milyen alkatrészek melegedtek túl, a Brit Nagydíjra éppen ezért több módosítást is tervez a vállalat.

„Gondos vizsgálatnak vetettük alá az alkatrészeket, és úgy tűnik, nincs nyilvánvaló oka a meghibásodásnak, ezért további vizsgálatokat hajtunk majd végre Viry-ben, ahol szimulálni fogjuk majd a körülményeket” – mondta Rob White, a Renault Sport F1 ügyvezető-helyettese.

A szakember elárulta azt is, a pletykák ellenére Vettel és Grosjean kiesése nem hozható összefüggésbe a biztonsági autós fázissal, sőt, a Safety Car pályára hajtása miatt a címvédő versenye valójában tovább is tarthatott annál, mint amit a hiba lehetővé tett volna.

„A biztonsági autós periódust megelőzően Sebastian motorja már a túlmelegedés jeleit mutatta, a lassabb tempó viszont meghosszabbította az erőforrás élettartamát. Amikor Sebastian ismét versenytempóra kapcsolt, a probléma ismét felmerült, az eredményt pedig jól ismerjük. Romain esetében a probléma hirtelen jött, a biztonsági autó bokszba hajtását követően néhány körrel.”

A Renault a következő, silverstone-i versenyhétvégére a probléma újbóli előfordulásának elkerülése érdekében néhány változtatást tervez.

„Több megoldást is szemügyre veszünk. Az egyik, hogy Silverstone-ban valamennyi ügyfélcsapatunk egy másik szériát kap majd a generátorból, vagy pedig egy némileg módosított verziót. Azon is gondolkodunk, hogy visszatérünk egy korábbi specifikációhoz, melyet 2011-ben használtunk.”

„Emellett bemutatunk partnereinknek néhány mechanikai és hűtési megoldást, illetve változtatunk néhány beállításon a motorvezérlésen, többségében a kigyorsításokra vonatkozóan. Ezeket a lehetőségeket Silverstone-ig kiértékeljük majd, a pénteki tréningek után pedig áttekintjük a látottakat, és kiderül, milyen további intézkedésekre lesz szükség.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Túlmelegedés okozta Vettel és Grosjean kiesését
Russellé a pole, meglepetések a vegasi időmérőn!
Horner: Nem felejtettük otthon a megfelelő hátsó szárnyunkat!
Russell az élen, Verstappen csak 5. az utolsó vegasi edzésen

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!