Sokan ugyan túl keménynek tartják Sebastian Vettel hockenheimi büntetését, az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting még a Brit Nagydíjat megelőzően pontosan a pályaelhagyásos esetek komoly következményeire hívta fel a versenyzők, illetve a csapatok figyelmét.
Sokan ugyan túl keménynek tartják Sebastian Vettel hockenheimi büntetését, az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting még a Brit Nagydíjat megelőzően pontosan a pályaelhagyásos esetek komoly következményeire hívta fel a versenyzők, illetve a csapatok figyelmét.
Az Autosport című brit szaklap számolt be a minap arról, Whiting még a silverstone-i versenyt megelőzően intézett levelet a mezőny tagjai, valamint a versenybírók felé, melyben felhívta a figyelmet arra, a versenyzők nem juthatnak jogosulatlan előnyhöz azáltal, hogy elhagyják a versenypályát – amennyiben pedig az eset nem egyértelmű, a stewardoknak saját ítélőképességükre kell támaszkodniuk.
A hétvégén, Németországban pont egy ilyen eset borzolta a kedélyeket, Sebastian Vettel, a Red Bull világbajnoka ugyanis az utolsó előtti körben a pályán kívül előzte meg Jenson Buttont. A versenybírók utólag 20 másodperces időbüntetéssel sújtották a németet, mely miatt az visszacsúszott a másodikról az ötödik helyre.
Charlie Whiting az eset után elismerte, Vettel büntetése kemény, ugyanakkor nem tehettek mást.
„A szankció kemény. Sajnos momentán nem volt más büntetés, amit választhattunk volna” – mondta a szakember, utalva arra, hogy a versenybírók ilyenkor egy bokszutca-áthajtásos büntetésnek megfelelő időbüntetést szabhatnak ki a szabálytalankodó pilótára.
Az Autosport ugyanakkor a minap fellebbentette a fátylat arról, Whiting a csapatokat még Silverstone-ban figyelmeztette arra, komoly szankcióra számíthat az, aki jogosulatlanul szerez előnyt.
A brit lap megszerezte a versenyigazgató által írt levél másolatát, melyben Whiting leírta, a szabályok adottak, a versenybíróknak pedig be kell tartatniuk azokat.
„Az a versenyző, aki elhagyja a pályát, visszacsatlakozhat, ám csakis anélkül, hogy előnyhöz jutna” – áll a dokumentumban. „Miközben a vonatkozó szabályok egyértelműen kimondják, a pilóta nem juthat előnyhöz azzal, hogy elhagyja a pályát, úgy érezzük, a versenybíróknak saját ítélőképességükre kell támaszkodniuk akkor, ha egy szituáció nem egyértelmű, tehát nem derül ki, hogy az adott versenyző előnyt szerzett-e, vagy nem.”