A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh úgy gondolja, hogy nem lenne szerencsés megtartani a jelenlegi V8-as motorokat a 2014-ben debütáló V6-os turbómotorok mellett, mint opció a kisebb költségvetéssel rendelkező alakulatok számára.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh úgy gondolja, hogy nem lenne szerencsés megtartani a jelenlegi V8-as motorokat a 2014-ben debütáló V6-os turbómotorok mellett, mint opció a kisebb költségvetéssel rendelkező alakulatok számára.
A következő idényt követően bevezetésre kerül az új motorformula a Forma-1-ben, azonban egyre többen aggódnak amiatt, hogy esetleg nem lesz elegendő V6-os egység ahhoz, hogy az egész mezőnyt ellássák azokkal, vagy a kiscsapatok a költségek miatt nem fognak tudni hozzájutni a motorokhoz.
Brit lapértesülések szerint a csapatok elkezdtek egyeztetni arról, hogy opcióként lehetőség lenne a V8-as motorok megtartására, azonban az ötletet nem támogatja mindenki, köztük Whitmarsh sem.
„Megoldható lenne, de személy szerint nem gondolom, hogy ez vonzó lenne” – mondta. „Voltak már olyan szezonjaink, mikor két motorformula is volt, például 88-ban, voltak turbók és normál motorok. A McLaren számára nem szép emlék, de ez nem volt egy vonzó formula.”
Whitmarsh azonban hangsúlyozta, hogy amennyiben mégis megtartják a V8-as motorokat, akkor úgy kell azokat szabályozni, hogy a V6-osak felé billenjen a mérleg nyelve.
„Véleményem szerint úgy kell majd megalkotni a szabályokat és megszorításokat, hogy az új turbók legyenek előnyben a régiekkel szemben, szóval egy kétszintes bajnokságot kell kreálnunk, ami nem gondolom, hogy túlságosan vonzó lenne” – magyarázta.
Mikor legutóbb motorformula váltás történt a Forma-1-ben, a Toro Rosso lehetőséget kapott arra, hogy maradjon a lefojtott V10-es egységeknél, miközben a többiek átváltottak az akkor új V8-as erőforrásokra, melyek erősebbnek bizonyultak 2006-ban.