Sebastian Vettel zsinórban harmadik győzelmét aratta a hétvégi Koreai Nagydíjon, mellyel átvette a vezetést a bajnokságban. A Red Bull németje mögött Webber és a Ferrari duója, Alonso és Massa végzett.
Sebastian Vettel zsinórban harmadik győzelmét aratta a hétvégi Koreai Nagydíjon, mellyel átvette a vezetést a bajnokságban. A Red Bull németje mögött Webber és a Ferrari duója, Alonso és Massa végzett.
Nagyon izgalmas és eseménydús rajtot produkált a mezőny a Forma-1 történetének harmadik Koreai Nagydíján. Mark Webber már a célegyenesben elvesztette első helyét, csapattársa, Sebastian Vettel előnyösebb helyzetben volt, és belső íven elment mellette az egyes kanyarban. Az Ausztrál még visszatámadt, de maradt a második helyen.
Mögöttük is nagy volt a támadókedv, Fernando Alonso megelőzte Lewis Hamiltont és feljött a harmadik helyre. Hamiltonnak aztán Kimi Räikkönenre is figyelnie kellett, de őt sikerült maga mögött tartania, sőt, a Lotust Felipe Massa is megelőzte.
Két neves kiesője is lett a rajtnak, a McLaren és a Mercedes is elvesztette az első körben egyik versenyzőjét. A 3-as kanyarban Jenson Button autóját Kamui Kobayashi torpedózta meg a Sauberrel, miközben Nico Rosberg autóját is meglökte. A szűk jobbos visszafordítóban történt tülekedésben Button és Rosberg is kiesett. Kobayashi bal hátsó defekttel még bokszba hajtott, és utána új orrkúppal és gumikkal visszaállhatott a mezőny legvégére. A versenybírók egyébként néhány perccel később bokszutca-áthajtásos büntetést szabtak ki rá Rosbergék kiejtése miatt.
Button és a japán pilóta egyébként a top10 tagjaival ellentétben a keményebb összetételű abroncsokkal vágott neki a távnak, de mivel a brit kiesett, Kobayashi pedig a mezőny végére esett vissza, nem derülhetett ki, hogy ők mit profitálhattak volna az eltérő taktikából. Ezt a másik Sauberrel Sergio Perez, valamint a Force India autójával Paul di Resta mutathatta meg.
Hamilton a 13. kör végén, a Webber, Massa, Räikkönen hármas a 14. kör végén egyszerre érkezett az első kerékcserére, egy körrel később pedig az élről Vettel, valamint Alonso is szervizelt. Az élbolyban nem változott a sorrend, a bokszutcában minden csapat hiba nélkül dolgozott.
A 20. körben az élen Vettel már megnyugtató előnnyel autózott Webber előtt, akinek szintén nem nagyon kellett hátrafelé figyelnie. Mögöttük Alonso, Hamilton, Massa és Räikkönen már sokkal jobban együtt volt, olyannyira, hogy a remek formában lévő Massa meg is előzte a McLarent, és feljött a negyedik helyre. A tavalyi évhez képest meghosszabbított DRS-zóna hatékonyan működött, az előzések többségét itt mutatták be a pilóták.
Hamilton nehézségei ezzel még nem értek véget, Kimi Räikkönehn is megérkezett a nyakára. A finn első kísérlete nem sikerült, de a következő körben az előzési zóna végén elment a McLaren mellett. Hamilton azonban nem hagyta ennyiben a dolgot, és a négyes kanyarban visszaelőzött. Izgalmas csata volt ez, de így a páros tagjai szép lassan lemaradtak a negyedik helyen száguldó Massa mögött.
A kiesőkhöz idő közben Kobayashi (az ő autója is megsérülhetett a rajt utáni csetepatéban) és a HRT-vel Pedro de la Rosa is csatlakozott, mindketten a bokszutcában fejezték be a futamot.
Räikkönen folyamatosan támadta Hamiltont, ennek a párbajnak a 26. kör végén lett vége azzal, hogy Hamilton a bokszba hajtott kerékcserére. Hozzá képest jóval később álltak ki a többiek. Hamilton a kerékcseréket követően Räikkönen mögé esett vissza, tehát vesztett egy helyet.
Az élen Vettel rendíthetetlenül száguldott zsinórban harmadik futamgyőzelme felé, a csapattárs Webber sem tudta vele tartani a lépést. Mögöttük Alonsót utolérte Massa, de várható volt, hogy nem fog támadásba lendülni, pláne hogy a csapat biztosra ment, és rádión a fülére szólt, hogy támogassa Fernandót, aki a vb-címért harcol, ráadásul még Webbert is volt esélye utolérni.
Az ötödik helyen Räikkönen magányosan rótta a köröket. A hatodik helyért viszont öldöklő csata dúlt Hamilton, Romain Grosjean és Nico Hülkenberg közt. Utóbbi zseniális manőverrel egyszerre előzte meg két riválisát, akik éppen egymással voltak elfoglalva, és kissé figyelmen kívül hagyták a Force Indiát.
Webber egyre jobban leszakadt Vettelről, és a két Ferrari egyre közelebb került hozzá, így az utolsó tíz körre még maradt izgalom. Persze nem csak az élmezőnyre volt érdemes figyelni. A harmadik kerékcseréje után a 10. helyre visszaeső Hamilton Jean-Eric Vergne ellen vívott kemény csatát, de a brit emberére akadt a francia újonc személyében.
Vettel gumijai nagyon elhasználódtak a végére, mérnöke figyelmeztette, nagyon óvatosnak kell lennie a féktávokon. Alonso nem tudta csökkenteni hátrányát Webberrel szemben, így a legfontosabb kérdések eldőlni látszottak.
Hamiltonnak a felszakadó műfű okozott problémát, egy jelentős darab ugyanis ráakadt McLarenje jobb oldalára, amit a célig magával vitt, és ami természetesen sokat rontott autója légellenállásán. Így a brit pilótának már esélye sem volt befogni az előtte haladó Toro Rossókat, sőt, Perez is utolérte a leintésig.
Az 55 körös futamot tehát Vettel nyerte, miután már a rajt után az élre állt. A Red Bull Racing kettősgyőzelmet aratott, Webber lett a második. A két Ferrari az ausztrál mögött ért célba, közülük Alonso állhatott dobogóra, de Massa is újabb remek versenyt futott.
Kimi Räikkönen ötödik lett, Hülkenberg és az ezúttal hiba nélkül vezető Grosjean előtt. A két Toro Rosso Hamilton előtt ért célba, mint arról már szó esett.
A koreai futam végeredménye egyben azt is jelentette, hogy a június végi Európa Nagydíj óta folyamatosan élen álló Alonso lecsúszott a tabella éléről, és a hátralévő négy futamot hatpontos hátránnyal várja.
A bajnokság két hét múlva az Indiai Nagydíjjal folytatódik.