Az utóbbi időben ugyan kevés szó esett róla, de az illetékesek a háttérben továbbra is lázasan dolgoznak azon, hogy még biztonságosabbá tegyék a Forma-1-es autók nyitott pilótafülkéit.
Az utóbbi időben ugyan kevés szó esett róla, de az illetékesek a háttérben továbbra is lázasan dolgoznak azon, hogy még biztonságosabbá tegyék a Forma-1-es autók nyitott pilótafülkéit.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) korábban több videót is nyilvánosságra hozott, melyeken egy zárt, egy plexi búra által lefedett pilótafülkét tesztelnek.
A fejlesztéseket sürgeti, hogy a napjaink egyik legbiztonságosabb autósportjának számító F1-ben is történnek időnként olyan balesetek, amikor csak a szerencsén múlik, hogy nem lesz súlyos következménye az esetnek – emlékezzünk csak például a tavalyi belga futam rajtja után történ balesetre, amikor Romain Grosjean autója közvetlenül Fernando Alonso feje mellett repült el.
Az FIA technikai delegátusának vezetője, Charlie Whiting elárulta, folyamatosan dolgoznak egy olyan megoldáson, ami mindenki számára kielégítő. „Aligha lesz gyors megoldás, ez egy hosszú távú projekt. A videókon látható, amint a búra hatékonyságát teszteljük. A cél a pilóta fejének megvédése egy elszabadult kerékkel szemben. Összetett dolog ez, mert az anyagnak kellően erősnek kell lennie, de nem szabad rontania a pilóta látását”- idézte a Motorsport-Total.com a témában megszólaló szakembert.
„Ránézésre úgy tűnik, elértük azt, amit el akartunk. Néhány pilóta már tesztelte a megoldást különböző szimulátorokban, és míg egyesek szerint rendben van, mások szerint szörnyű. Úgy véljük, a szimulátoros teszt alapján nem lehet megfelelő visszajelzéseket adni. Úgyhogy most alternatívákat keresünk a tesztre”- számolt be az eddigi eredményekről Whiting, aki elárulta, két élcsapat is segít az FIA szakembereinek.
„Bizakodó vagyok, hogy találunk valami megoldást, de ahogyan már mondtam, ez biztosan nem lesz gyors folyamat.”