A Forma-1 legnépszerűbb motorszállítója, a Renault a minap biztosította csapatait arról, az idény végéig mindent megtesz azért, hogy megfelelően kiszolgálja őket, noha fél szemmel már a jövőre érkező V6-os turbómotorokra fókuszál.
A Forma-1 legnépszerűbb motorszállítója, a Renault a minap biztosította csapatait arról, az idény végéig mindent megtesz azért, hogy megfelelően kiszolgálja őket, noha fél szemmel már a jövőre érkező V6-os turbómotorokra fókuszál.
A francia vállalat jelenleg négy csapatot lát el motorokkal – ezek közül kettő, a Red Bull és a Lotus élcsapatnak számít.
A királykategória motorszállítóira komoly kihívás vár a következő hónapokban, hiszen amellett, hogy gőzerővel kell dolgozniuk új motorjaikon, mindent meg kell tenniük azért, hogy megfelelő támogatást nyújtanak partnereiknek a 2013-as bajnokság hátralévő felében is.
A Renault igazgatóhelyettese, Rob White biztosította csapataikat arról, nem kell attól tartaniuk, hogy visszavesznek az idei fejlesztésekből.
„Teljes mértékben tudatában vagyunk annak, hogy minden partnercsapatunk azt várja tőlünk, hogy maximálisan elkötelezettek legyünk” – mondta a szakember az AUTOSPORT-nak nyilatkozva.
„Erősen hiszem, hogy 2013-ban is ugyanúgy kell dolgoznunk, mint eddig. Nyilvánvalóan lesznek bizonyos megszorítások, mert a tervezés és fejlesztés miatt egyre több figyelmet kell fordítanunk a 2014-es projektre. Viszont ami a jelenlegi bajnokságot és versenyzést illeti, abszolút szeretnénk a lehető legtöbbet nyújtani a szezon során.”
„Bajnoki címeket nehéz nyerni, mint ahogy futamokat is – mi pedig minden egyes csapatunkkal azon vagyunk, hogy értékes pontokat, dobogós eredményeket és futamgyőzelmeket érjünk el.”
A Renault-motorokkal versenyző Red Bull és Lotus jelenleg az első, illetve második helyet foglalja el a konstruktőri tabellán, ám komoly kihívással kell szembenézniük a bajnokság további részében, ugyanis a Ferrari és a Mercedes is mindent megtesz majd azért, hogy előrelépjen.
A Renault-nál már természetesen gőzerővel folyik a jövőre érkező 1,6 literes V6-os turbómotorok fejlesztése, melyeket várhatóan jövő januárban visznek először pályára. Az új motorformula érkezésével a jelenlegi, V8-as motorokban használt alkatrészek a következő hónapokban feleslegessé válnak majd, White szerint azonban ennek ellenére vállalatok továbbra is keményen dolgozik azokon a területeken, melyeken növelni tudják versenyautóik teljesítményét.
„Természetesen elérkezi majd az idő, amikor már le kell állnunk, és nem lesz lehetőség arra, hogy jelentős befolyással legyünk a hardverre. Viszont ugyanolyan hozzáállással végezzük a munkánkat, mint az elmúlt években.”