Ha a csapatok és a rajongók ezt szeretnék, a Pirelli szívesen visszahozza az unalmas versenyeket a Forma-1-be – fakadt ki cinikusan az olasz gumigyártó vállalat motorsport-főnöke, Paul Hembery a legújabb kritikákra reagálva.
Ha a csapatok és a rajongók ezt szeretnék, a Pirelli szívesen visszahozza az unalmas versenyeket a Forma-1-be – fakadt ki cinikusan az olasz gumigyártó vállalat motorsport-főnöke, Paul Hembery a legújabb kritikákra reagálva.
A múlt hétvégi Spanyol Nagydíj után – mely során 82 kerékcserét teljesített a mezőny a túlzott gumikopás miatt – ismét a kritikák kereszttüzébe került a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, mely maga is elismerte, Barcelonában egy kicsit túllőtt a célon, így mindent megtesz azért, hogy a következő versenyeken ismét a két-három kerékcsere legyen a jellemző.
A Pirelli 2011-ben tért vissza a Forma-1-be, a királykategória elöljárói pedig azt kérték a vállalattól, pezsdítse fel a küzdelmeket a száguldó cirkuszban, mely feladatot az olasz gyártó sikeresen teljesített is.
Az idei szezon első versenyei után azonban számos kritika érte a Pirellit, mivel sokak véleménye szerint a Forma-1 már nem a versenyzésről, hanem kizárólag a gumikról, illetve a gumikezelésről szól.
„Mit akarnak? Azt kérték tőlünk, hogy legyen két-három kiállás, és ismételjük meg a 2010-es kanadai történéseket” – mondta Paul Hembery motorsport-igazgató a kritikákra reagálva.
„Tudom, hogy önök közül néhányan szeretnék, ha újra egykiállásos versenyek lennének, melyek során a gumik nem játszanak fontos szerepet, és visszatérnénk a professzionális versenyzéshez, ahol az időmérőn elért pozíciók maradnak meg a verseny végéig. Mit várnak tőlünk? Önök megmondják, mi megcsináljuk!”
Hembery hozzátette, nem értik, miért állítják sokan azt, hogy túlságosan extrém az idei gumihelyzet, véleményük szerint ugyanis semmi sem változott az elmúlt két évhez képest.
„Inkább bizarr a dolog, mert mi csak azt tesszük, amit az elmúlt két évben is. Nem értjük, a média miért ennyire izgatott a dolog kapcsán.”
„Egy kicsit bizarr a helyzet – hacsak nem akarják azt, hogy adjunk a Red Bullnak olyan gumikat, melyekkel hozzásegítjük őket a bajnoki címhez, márpedig úgy tűnik, ez a helyzet.”
„Szerintem teljesen világos a dolog. Van egy csapat, mely profitálna a változtatásból, és ez a Red Bull.”
Az elmúlt hetekben főképp a Milton Keynes-i alakulat bírálta élesen a Pirellit, mondván, az idei abroncsokkal nem lehet kihozni a maximumot az autókból és a versenyzőkből.
Az energiaital-gyárosok tulajdonosa, Dietrich Mateschitz a minap úgy fogalmazott, a helyzet tarthatatlan.
„Mindenki tudja, mi folyik itt” – fakadt ki az üzletember az AUTOSPORT című angol szaklapnak adott nyilatkozatában.
„Ennek már semmi köze a versenyzéshez. Az egész a gumikezelésről szól.”
„Az igazi autóverseny nem ilyen. Adott körülmények közepette sem az autókból, sem a versenyzőkből nem tudjuk kihozni a legjobbat.”
„Nincs többé igazi időmérő edzés, küzdelem a pole pozícióért, mivel mindenki spórol a gumikkal a versenyre. Ha a legtöbbet hoznánk ki az autókból, nyolcszor, vagy tízszer is ki kellene állnunk a bokszba egy futam során – függően a pályától.”