A Forma-1 kizárólag gumiszállítója, a Pirelli figyelmeztet, ne lepődjünk meg azon, ha a következő versenyek némelyikén ismét négy kerékcserét látunk majd pilótánként! Az olasz vállalat változtatni akart abroncsain, a túlzott ellenállás miatt azonban végül lemondott ezen törekvéséről.
A Forma-1 kizárólag gumiszállítója, a Pirelli figyelmeztet, ne lepődjünk meg azon, ha a következő versenyek némelyikén ismét négy kerékcserét látunk majd pilótánként! Az olasz vállalat változtatni akart abroncsain, a túlzott ellenállás miatt azonban végül lemondott ezen törekvéséről.
A Spanyol Nagydíjat követően ismerte el Paul Hembery, a Pirelli motorsport-főnöke, hogy versenyzőnként négy kiállás már valóban túlságosan sok, éppen ezért szeretnének változtatni abroncsaik keverékén, hogy azok ne használódjanak el olyan drasztikus mértékben.
Miután azonban mindennemű módosításhoz a csapatok egyhangú beleegyezése szükséges, nemhogy a keverékeken, de még az abroncsok szerkezetén sem változtattak a biztonság növelése érdekében.
Hembery szerint éppen ezért nem kell majd meglepődni azon, ha újra lesznek olyan versenyek, melyeken a megszokottnál több bokszkiállást látunk majd.
„19 pályára látogatunk el idén, ez pedig számos eltérő körülményt jelent” – mondta a szakember az AUTOSPORT című angol szaklapnak.
„Olykor minden a megszokott kerékvágásban zajlik majd, máskor viszont a határokat feszegetjük, hiszen ez az egész pályafüggő. A csapatok folyamatosan javítanak a gumikezelésen, mint ahogy láthattuk ezt az elmúlt néhány évben is, amikor is elég élénk volt a szezon eleje, de aztán szép lassan, mire megérkeztünk Magyarországra, a dolgok kezdtek kiegyenlítődni.”
„De úgy gondolom, még lesznek kemény versenyeink. Itt van Silverstone, és ha meleg lesz, akkor a mi szempontból újabb nehéz futam vár ránk. Szóval lehet, hogy újra lesznek olyan versenyek, ahol a négy kerékcsere lesz a jellemző, mellyel kapcsolatban már elmondtuk, hogy mi nem szeretnénk.”
„Változtatnunk kellett volna a kemény keveréken, hogy elkerüljük ezt, de ahhoz, hogy ezt megtegyük, minden csapat beleegyezésére szükség lett volna, és tudjuk, hogy ez nem fog megtörténni. Ha megkérnek rá, el tudjuk végezni ezt. Átlagokról beszélünk, és a szezon során átlagosan a két kerékcserét tűztük ki célul.”