A Red Bull hivatalos kérelmet nyújtott be az FIA-hoz, melyben a szezonközi tesztekre vonatkozó szabályok tisztázását kéri, különösen arra vonatkozóan, hogy szabad-e 2011-es vagy akár 2013-as autóval tesztelni, a Mercedes tesztbotrányát követően.
A Red Bull hivatalos kérelmet nyújtott be az FIA-hoz, melyben a szezonközi tesztekre vonatkozó szabályok tisztázását kéri, különösen arra vonatkozóan, hogy szabad-e 2011-es vagy akár 2013-as autóval tesztelni, a Mercedes tesztbotrányát követően.
Az elmúlt hetekben még a csapból is a Mercedes titkos gumitesztje folyt, melyről a Nemzetközi Bíróság június 20-án tárgyalt, ahol az a döntés született, hogy a brackley-i bázisú alakulat szabályt szegett azzal, hogy idei autójával tesztelt versenyzőpárosával a Spanyol Nagydíjat követően.
Mivel a büntetés a riválisok szerint igencsak enyhe volt – eltiltották őket a Brit Nagydíj után megrendezésre kerülő fiatal versenyzőknek fenntartott tesztről – a Red Bull hivatalos kérelmet nyújtott be a szövetséghez, hogy megtudja, mi engedélyezett és mi nem a teszteket illetően.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy gondolja, hogy a csapatoknak joguk van megtudniuk, hogy mit szabad és mit nem, ezért is intézett levelet az FIA versenyigazgatójához, Charlie Whitinghoz.
A csapatfőnök kitér levelében arra is, hogy a Red Bullnak lenne-e lehetősége idei autójával tesztelni, ha betart bizonyos megkötéseket, ami alapján állítólag a Mercedes is belemet a Pirelli titkosnak titulált tesztjébe.
Arra is kiváncsi, hogy van-e illetve ha van, mi a tesztek kérvényezésének menete, kell-e a Motorsport Világtanács engedélye a szezonközi gumiteszthez, amiről szó volt a Nemzetközi Bíróság múlt heti tárgyalásán.
Továbbá annak fényében, hogy kiderült, a Ferrari két tesztet is teljesített a Pirellivel az elmúlt években – egyet 2012-ben és egyet az idei Spanyol Nagydíj előtt – az FIA engedélyével, a Red Bull tudni szeretné, hogy van-e lehetősége 2011-es autójával tesztelni olyan helyszíneken, ahol napokon belül versenyt rendeznek.
Azt is tudni szeretnék az energiaital-gyárosok, hogy van-e kilométerkorlát olyan esetben, mikor a csapatok versenyzőikkel tesztelnek olyan pályákon, ahol hamarosan versenyt rendeznek.
A Pirelli egyébként további két tesztet tervez a következő hónapban, mely része 2014-es felkészülési programjának. Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatója elmondta, hogy minden csapat meghívást kapott a tesztre, azonban eddig nagyon kicsi volt az érdeklődés.