A Mercedes felemás időmérőt zárt: Hamilton megszerezte a pole-t, de a Q2-ben csúnyán eltaktikázták magukat, ami miatt Rosberg már akkor kiesett. A második helyről Vettel rajtol.
A Mercedes felemás időmérőt zárt: Hamilton megszerezte a pole-t, de a Q2-ben csúnyán eltaktikázták magukat, ami miatt Rosberg már akkor kiesett. A második helyről Vettel rajtol.
Az időmérő edzésre tovább melegedett az idő a Német Nagydíjnak otthont adó Nürburgring térségében, a levegő 24, az aszfalt már 42 Celsius-fokos volt az első etap kezdetén.
Elsőként Paul di Resta hajtott pályára, de a skót elrontotta első mért körét (1:41-es kört futott), sőt, a második kísérlete sem sikerült túl jól a keményebbnek számító közepes gumikon. A többség nem is kísérletezett a keményebb abroncsokkal, rögtön a sárga jelzésű lággyal hajtott ki.
Így tett Fernando Alonso is, aki az élre is állt a Ferrarival, a spanyol a Mercedesek előtt addig élen álló Daniel Ricciardót (Toro Rosso) szorította hátrébb. A Mercedesek mellett a Red Bulloknak is elég volt a továbbjutáshoz a keményebb gumikon futott kör, de ez nem meglepetés, hiszen az edzéseken is egyértelműen övék volt a legjobb tempó.
A kiesésről döntő csata nem hozott meglepetést, a két Marussiához és a két Caterhamhez a Williams pilótái csatlakoztak. Közülük Valtteri Bottas volt a leggyorsabb, neki mindössze 12 ezredmásodperc hiányzott a továbbjutáshoz, igaz, csapattársánál is mindössze 14 ezreddel volt jobb.
Az első etap legjobb idejét Felipe Massa futotta a Ferrarival lágy gumikon.
A negyedórás második etapban már mindenki a lágy gumikon futotta meg mért köreit. Az első felvonás után a Mercedesek voltak a legjobbak Kimi Räikkönen és Fernando Alonso előtt, de a Red Bullok ekkor még nem voltak kint a pályán. Nem volt különösebb meglepetés, hogy Vettel az első, Webber a harmadik helyre ugrott első mért körével. Az már annál váratlanabb volt, hogy Romain Grosjean a második helyre lépett fel a hajrában.
Előbb Fernando Alonso, majd Felipe Massa ugrott az élre, majd már a leintés után Kimi Räikkönen került a két Ferrari közé. Tehát a második etapot is Massa nyerte, 1:29.825-ös idővel.
Egy óriási meglepetést, illetve inkább baklövést azonban még tartogatott a Q2: a Mercedes úgy volt vele, hogy idejük simán elég a továbbjutáshoz, de a hajrában annyit javultak a többiek, hogy Rosberg a 11. helyre csúszott vissza, vagyis elbúcsúzott a további küzdelmektől. Pedig egyértelmű volt, hogy a német pilóta ismét a pole pozíció egyik esélyese volt. Ezzel a Red Bull és Sebastian Vettel egyik fő kihívójától szabadult meg.
A Q3-ban az állandó résztvevők mellett ismét ott volt a Toro Rossóval Ricciardo, a Sauberrel Nico Hülkenberg és a McLarennel Jenson Button is. Rosberg mellől Di Resta rajtol majd, mögöttük végzett a két mexikói, Perez és Gutierrez, illetve Sutil és Vergne.
Hamilton, Vettel, Räikkönen, Webber volt a sorrend az első mért körök után az utolsó etapban. A Ferrari és a McLaren a keményebb keveréken küldte ki versenyzőit a Q3-ban, így egyértelművé vált, hogy ők más taktikát választanak a holnapi versenyre, mint a többiek.
Vettel 1:29.501-gyel átvette a vezetést a hajrában, de a mögötte érkező Lewis Hamilton megelőzte őt, így övé lett a német pole, a Mercedes hazai versenyén.
Az idei harmadik első rajtkockáját szerző Hamilton bő egy tizedmásodperccel előzte meg Vettelt. Webber és Räikkönen a második sorból várja majd a rajtot. Romain Grosjean ötödik lett a másik Lotusszal, míg Ricciardo ismét nagyot autózva lett hatodik.
Mögöttük a más taktikát választó Ferrarik és a mclarenes Button zártak, Hülkenberg pedig mért kör nélkül lett tizedik. A Ferrari a lágy gumikon a szabadedzéseken versenyképes hosszú etapokat futott, és egy hete Silverstone-ban is remek felzárkózást produkáltak. Ráadásul kicsivel mögöttük még Rosberg is ott van, aki hazai pályán biztosan mindent elkövet majd, hogy felvidítsa a ma lesokkolt rajongóit.
Mindezt figyelembe véve egészen biztos, hogy izgalmas lesz a vasárnap 14 órakor rajtoló 60 körös Német Nagydíj.