Az idei gumiproblémák megismétlődését elkerülendő átfogó tesztprogramot szeretne 2014-re a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli.
Az idei gumiproblémák megismétlődését elkerülendő átfogó tesztprogramot szeretne 2014-re a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli.
Az olasz vállalat szeretne biztosra menni azzal kapcsolatban, hogy megfelelően fel tud készülni az új szabályok által támasztott kihívásokra, így már egy héttel az évadzáró Brazil Nagydíj után tartana egy tesztet Interlagosban.
A Pirelli annak lehetőségét is vizsgálja, hogy egy 2013-as autóval teszteljen decemberben, valahol a Közel-Keleten.
„Néhány csapat érdeklődik a dolog iránt, és megnövelték a lehetőségét egy 2011-es autóval való tesztelésnek” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-főnöke az AUTOSPORT-nak.
„Én viszont inkább egy 2013-as autóval való tesztet preferálnék. Az volna az ideális, ha közvetlenül a brazíliai futam után tudnánk tesztelni egy vagy két autóval – és igazából nem érdekel, mely csapatokkal, amíg azok gyorsak.”
„Aztán szeretnénk eljutni Bahreinbe decemberben egy-két autóval, és valami hasonlót csinálni. A 2013-as autók a leggyorsabbak és a legagresszívebbek, melyek elérhetőek számunkra.”
„Megfelelő tesztprogramot kell meghatároznunk 2014-ben, hiszen számunkra nem pusztán a téli tesztekről szól a történet. Mi lesz, ha ismét azon kapjuk magunkat, hogy egyes autók körönként 1 másodperccel gyorsabbak mindenki másnál, mert hatalmas előnybe kerül az adott csapat motorja révén? Akkor egy újabb Red Bull-forgatókönyv állhat elő, melyről azt mondanák, az autó túl gyors az abroncsainkhoz.”
„Ugyanígy szükségünk lesz némi vizes tesztre is. Azt mondják a szimulátorok alapján, hogy a jövő évi autók még negyedik és ötödik sebességi fokozatban is kipörgetik majd a kerekeket. Nos, kétlem, hogy van olyan versenyző, aki Malajziában azzal akar szembesülni, hogy szakadó esőben egyhelyben áll az első kanyarban a kiforgó kerekek miatt. Nagyon sok részletet kell tehát megvizsgálnunk.”
A Forma-1-es csapatok egyelőre még nem döntöttek a végleges 2014-es tesztprogramról, egyelőre azonban úgy tűnik, már januárban pályára gurulnak Spanyolországban, majd még az első verseny előtt két tesztet bonyolítanak le a Közel-Keleten.