Nem szenved komoly hátrányt a Marussia Forma-1-es csapata amiatt, hogy technikai szakértője, Pat Symonds nemrégiben a távozás mellett döntött – az orosz kiscsapat nem sieti el az utód kijelölését sem.
Nem szenved komoly hátrányt a Marussia Forma-1-es csapata amiatt, hogy technikai szakértője, Pat Symonds nemrégiben a távozás mellett döntött – az orosz kiscsapat nem sieti el az utód kijelölését sem.
Symonds konzulensként segítette a Marussia munkáját, egészen a múlt hónapig, amikor is úgy döntött, elhagyja a csapatot, hogy augusztus 19-ével technika igazgatóként munkába álljon a Williams csapatánál.
A Marussiánál nem aggódnak amiatt, hogy Symonds távozása visszaveti majd az alakulatot, és biztosak abban, hatékonyan tudnak dolgozni technikai fronton egészen addig, míg meg nem találják a megfelelő személyt a megüresedett pozícióra.
„Ami a kulcsa az egésznek, hogy Pat egy nagyon jó technikai struktúrát hagyott itt nekünk, és mindig is voltak remek, és igazán tehetséges szakemberek ennél a csapatnál” – mondta a gárda elnöke, Graeme Lowdon az AUTOSPORT című angol szaklapnak nyilatkozva.
„Az idei autó óriási előrelépés a tavalyihoz képest, és ugyanazok a szakemberek, ugyanaz a technikai gárda építette, mely már most dolgozik a jövő évi konstrukción. És ennek a technikai szerkezetnek hála minimalizálni tudjuk Pat távozásának hatásait.”
„Talán a 2015-ös autóra befolyással lehet ez a dolog, de addig még bőven van időnk, hogy rendbe tegyük a dolgokat, és számos lehetőséget értékelünk jelenleg.”
John Booth, a Marussia csapatfőnöke elárulta, el kell dönteniük, hogy egy Symondséhoz hasonló pozíciót kívánnak-e fenntartani a jövőben, vagy esetleg kinevezenek egy sokkal konceptuálisabb technikai igazgatót a helyére.
Symonds 1981 óta dolgozik a Forma-1-ben, és inkább tekinthető műszaki vezetőnek, a Marussiának azonban megvan a lehetősége arra, hogy egy olyan szakembert állítson munkába, aki sokkal inkább érintett az autó tervezési munkálataiban – mint például a Red Bullnál Adrian Newey.
A Symonds által 2011 óta felépített technikai szerkezet remek alapul szolgálhat a Marussiának a jövőben.
„Az elsődleges dolog, hogy meg kell határoznunk annak a személynek a típusát, akit keresünk: szóval, hogy inkább egy vezető szakembert keresünk-e, mint Pat, vagy egy technikai igazgatót, aki remek aerodinamikai szakértelemmel bír, és részt tud vállalni a tervezési munkálatokból” – mondta John Booth csapatfőnök.
„Meg kell bizonyosodnunk arról, hogy a 2014-es autó nem szenvedi kárát ennek az egésznek, márpedig eddig igencsak elégedettek vagyunk a dolgok állásával. És emellett persze éjt nappallá téve kell dolgoznunk a Ferrarival való munkakapcsolatunkon – szóval most vehetünk egy nagy levegőt, és megnézhetjük, merre is tartunk.”