Bekerült a Forma-1-es Sportszabályzatba az a büntetőpontrendszer, mellyel már a 2014-es szezonban elejét szeretnék venni a durvább szabálytalanságoknak.
Bekerült a Forma-1-es Sportszabályzatba az a büntetőpontrendszer, mellyel már a 2014-es szezonban elejét szeretnék venni a durvább szabálytalanságoknak.
A nemrég nyilvánosságra hozott szabálykönyv 4.2-es cikkelye kimondja, az a versenyző, aki egy 12 hónapos perióduson belül 12 büntetőpontot gyűjt be, egy versenyre szóló eltiltást kap.
Szigorítottak a nem biztonságos bokszutcai kiengedésekért kiszabható büntetéseken is: ennek megfelelően 2014-től kezdődően már időbüntetést is kaphatnak a versenyzők efféle incidensekért, sőt, akár rajtrácson való hátrasorolást is, ha az eset az edzéseken történik. Ha a futam során, az adott versenyző a következő versenyen akár 10 rajthelyes büntetést, illetve az adott megmérettetésen bokszutca-áthajtásos, vagy 10 másodperces stop-and-go büntetést kaphat.
A napokban kiadott Sportszabályzat említést tesz az új, V6-os motorok használatát érintő módosításokról is, illetve arról, hogy egy-egy csere esetén mikor kap büntetést az adott pilóta.
Az új hajtásláncot hat különálló egységre – a motorra, a kinetikus energiagenerátorra, a hőgenerátorra, az energiatárolóra, a turbófeltöltőre, illetve a vezérlőelektronikára – bontották. A szezon során mindegyik egységből ötöt lehet használni, ezt követően tíz rajthelyes büntetést kapnak a versenyzők, ha pedig még egy elemet ki kell cserélni, az tovább öt rajthelyes büntetést von maga után, és így tovább. Ha a teljes egységet ki kell cserélni, a versenyzőnek a bokszból kell rajtolnia az adott versenyen.
Az új szabályok szerint ha egy adott versenyző esetében nincs értelme a tíz rajthelyes büntetésnek – például, ha a 15. helyen végez az időmérőn, és ezáltal a 22. helyről rajtol –, a fennmaradó pozíciókat a következő versenyhétvégén adják hozzá a kvalifikáción elért eredményéhez.
A sebességváltókat jövőre hat egymást követő eseményen lehet majd használni.