Aggodalmak közepette várja a 2014-es idény első versenyhétvégéjét a Forma-1-ben négy csapatot is motorokkal ellátó Renault, miután a francia vállalat bevallottan hátrányban van riválisaihoz képest.
Aggodalmak közepette várja a 2014-es idény első versenyhétvégéjét a Forma-1-ben négy csapatot is motorokkal ellátó Renault, miután a francia vállalat bevallottan hátrányban van riválisaihoz képest.
A Renault nehéz időszakot élt át az előszezoni teszteken, partnercsapatai ugyanis sokat küszködtek V6-os turbómotorjaik megbízhatatlansága és teljesítménye miatt.
Bár az elmúlt egy hónapban sikerült jelentős előrelépéseket tenni technikailag, a Renault helyettes ügyvezetője, Rob White elárulta, nem kergetnek illúziókat, pontosan tudják, milyen nehéz dolguk lesz jövő hétvégén, Melbourne-ben.
„Nyugtalan hétvége vár ránk Ausztráliában” – fogalmazott a szakember.
„Nagy megkönnyebbülés lenne, ha egy szokványos versenyhétvégét teljesíthetnénk, ahol minden csapatunk mindkét autója jól teljesít minden egyes edzésen, és a versenyen is.”
„Bízom abban, hogy támogatni tudjuk majd csapatainkat és versenyzőinket abban, hogy kihozzák a legjobbat az autóból, és erős versenyt fussanak.”
„A célunk az utolsó teszten, Melbourne előtt az volt, hogy visszanyerjünk valamennyit az elveszített területből. Szerettük volna, ha mind a négy csapatunk egy normál versenyhétvégére készülhetne anélkül, hogy improvizálnia kellene.”
„Nem rejthetjük véka alá azt a tényt, hogy nem minden csapattal sikerült elvégeznünk a teljes programot, és hogy a melbourne-i hétvégére való felkészülésünk nem volt teljes.”
„Mindenből elvégezünk valamicskét, szimuláltunk időmérőt, rajtokat, versenytávot, hosszú etapokat, és ismét sikerült igazi fejlődést elérnünk.”
„Viszont ahogy többet köröztünk, újabb problémák ütötték fel a fejüket, ez pedig hátráltatott bennünket, ami frusztráló csapataink számára.”
White mindazonáltal úgy vélekedik, a Renault most már közel áll ahhoz, hogy úgy működtesse motorjait a versenypályán, ahogy tette azt a próbapadon is.
„Kezdjük megközelíteni azt a konfigurációt, mellyel gyárunkban, Viry-ben működtettük őket a próbapadon. Növeltük a teljesítményt, és előrelépéseket tettünk az energiakezelés terén is. Illetve a vezérlőrendszer hibaelhárítását illetően is sikerült fejlődnünk.”