Már csak néhányat kell aludni, és megkezdődik a Forma-1 2014-es szezonja. A bajnokság idén is az Ausztrál Nagydíjjal indul, mely mindig az egyik, ha nem a legérdekesebb versenye az idénynek.
Már csak néhányat kell aludni, és megkezdődik a Forma-1 2014-es szezonja. A bajnokság idén is az Ausztrál Nagydíjjal indul, mely mindig az egyik, ha nem a legérdekesebb versenye az idénynek.
A melbourne-i versenypálya nagy kihívás elé állítja a versenyzőket és csapatokat egyaránt, hiszen egy félig-meddig utcai helyszínről van szó, az aszfalt éppen ezért komoly fejlődésen megy keresztül a hétvége folyamán a felgumizódásnak köszönhetően.
A szezon első versenyén összesen 58 kört fognak majd megtenni a versenyzők az 5,3 km hosszú aszfaltcsíkon, melyen idén is két előzési zónát használhatnak majd a pilóták.
Ahogy 2013-ban, úgy az előttünk álló hétvégén is 762 méterrel az első kanyar előtt – tehát a célegyenesben –, valamint 510 méterrel a harmadik kanyar előtt nyithatják a hátsó szárnyakat a versenyzők.
Az autók közötti távolságot a 14 kanyar előtt nem sokkal mérik majd.
A versenybírók munkáját az Ausztrál Nagydíjon Emanuele Pirro segíti majd, aki bár 1989 és 1991 között versenyzett a Forma-1-ben is, legnagyobb sikereit mégsem itt érte el. Ötszörös Le Mans-i győztes, de Daytonában is diadalmaskodott a 24 órás versenyen, valamint megnyerte a 12 órás sebringi viadalt is. Emellett német- és olasz túraautó-bajnok.
Az eddig melbourne-ben megtartott 18 versenyen tizenegyszer az első sorból rajtolva nyertek, Kimi Räikkönen azonban tavaly például a hetedik rajtkockából startolva diadalmaskodott a Lotus színeiben.
Az idei évre nemcsak a technikai, de a sportszabályzat is átalakult kissé. Megváltozik például az időmérők formátuma: a Q3-ban a versenyzők egy extra szett gumit – ha úgy tetszik, időmérős abroncsot – kapnak majd, a versenyt pedig azokkal az abroncsokkal kell megkezdeniük, melyekkel legjobb körüket érték el a Q2-ben.
Az Ausztrál Nagydíj hétvégéje magyar idő szerint péntek hajnalban, 2 óra 30 perckor kezdődik az első szabadedzéssel. Az időmérőt és a futamot közép-európai idő szerint reggel 7 órakor tartják.