A Lotus a csapnivaló felkészülési időszak után egyáltalán nem okozott meglepetést Melbourne-ben azzal, hogy a célig egyik versenyzőjük sem jutott el. A pilóták azonban már annak is örültek, hogy többet körözhettek, mint azt előzetesen remélni merték…
A Lotus a csapnivaló felkészülési időszak után egyáltalán nem okozott meglepetést Melbourne-ben azzal, hogy a célig egyik versenyzőjük sem jutott el. A pilóták azonban már annak is örültek, hogy többet körözhettek, mint azt előzetesen remélni merték…
„Egyrészről pozitív napunk volt. Azok után, hogy mennyi problémánk volt a héten, arra számítottam, hogy 15-20 kört fogunk tudni megtenni az első versenyen, ehhez képest 45-öt teljesítettünk!”- emelte ki Grosjean a hétvége legfőbb pozitívumát.
„Rengeteget tanultunk ma, és az autó minden módosításra jól reagált. Nagyon hosszú út van még előttünk, de legalább már többet tudok a gumikról, a mérnökeim már tudják, hol kell változtatnunk az alvázon, és sokat tanultunk az aerodinamikai egyensúlyról és az üzemanyag-spórolásról is.”
„Természetesen sok teendőnk van még az energiafelhasználás és -visszanyerés, valamint a fékek terén, de egyértelműen a jó irányba indultunk el”- zárta a francia pilóta, aki egyébként a bokszutcából rajtolt.
Az időmérőt mért kör nélkül befejező, így a rajtrács végére helyet kapó Pastor Maldonadónak kevesebb kör jutott, mint csapattársának, és természetesen ő sem volt boldog, de ő is próbálta pozitívan megközelíteni a történteket.
„Nyilvánvalóan kiábrándító ez az eredmény, de némi bizakodásra adhat okot, hogy több kört tettünk meg, mint az előszezonban, így vannak adataink, amik fontosak a fejlődés szempontjából.”
„A szabadedzések nagyon rosszul sültek el, de a versenyen sokat tudtunk körözni, ami nagyon pozitív dolog a csapat szempontjából. Már várom a következő versenyt, mindent beleadunk”- mondta a venezuelai pilóta.