A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) visszautasította a Red Bull felvetését, miszerint törölni kellene az üzemanyag-átfolyási limitet a versenyeken, ugyanis a szakértők szerint az veszélyes lehet.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) visszautasította a Red Bull felvetését, miszerint törölni kellene az üzemanyag-átfolyási limitet a versenyeken, ugyanis a szakértők szerint az veszélyes lehet.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner pénteken elmondta, hogy függetlenül attól, hogy mi lesz a fellebbezés végeredménye, amit Daniel Ricciardo az Ausztrál Nagydíjról történő kizárása miatt adtak be, mindent el kell követni annak érdekében, hogy az ilyen esetek ne ismétlődhessenek meg a jövőben.
A szakember véleménye szerint a legegyszerűbb módja ennek az lenne, ha eltörölnék a 100kg/h-s üzemanyag-fogyasztási limitet a versenyekről.
„Egy jobb és egyszerűbb módját kell megtalálnunk annak, miként mérhetjük és monitorozhatjuk az üzemanyag-fogyasztást, vagy egyszerűen teljesen el kell törölni és azt kell mondani, hogy maximum 100kg-ot használhatsz, ezzel kell gazdálkodnod” – mondta Horner.
„Ez lenne a legegyszerűbb az FIA és a csapatok számára egyaránt, mert az üzemanyag-átfolyás csak az időmérőn lenne korlátozva, a versenyen pedig nem állíthatsz be bármilyen fordulatszámot, hiszen mindössze 100kg üzemanyagod van.”
Az FIA azonban leszavazta Horner javaslatát, ugyanis azt állítja, hogy az üzemanyag-átfolyás nem szabályozása veszélyt okozhat a pályán.
Mindezt az FIA erőforrásért felelős szakembere, Fabric Lom azzal magyarázta, hogy ha nem limitálnák az üzemanyag-átfolyást, akkor potenciális veszélyt jelentene az, hogy az egyenesek végén a pilóták egyszerűen elvennék a lábukat a gázról, hogy ezzel spóroljanak, így a mögöttük haladó könnyen beléjük szaladhatna.
„A mérnökök mindig mérnökök maradnak, így ha 100kg üzemanyagod van a versenyre, a leggyorsabb próbálsz lenni a versenyen” – monda Lom.
„Ha nincs szabályozva az üzemanyag-átfolyás, akkor vagy a leggyorsabb, ha az egyenesek elején hatalmas lendületet veszel, majd a végén lelépsz a gázpedálról. Ebben az esetben viszont nagyon veszélyes és nagy különbségek lehetnek sebességben az egyes autók között ugyanazon a körön, olyasféle vezetési stílusba hajszoljuk a pilótákat, ami nem egyezik a Forma-1 szellemiségével.”