A költségek csökkentése érdekében ismét betilthatják az idényközi teszteket a Forma-1-ben – legalábbis ezt fontolgatják a csapatok brit sajtóhírek szerint.
A költségek csökkentése érdekében ismét betilthatják az idényközi teszteket a Forma-1-ben – legalábbis ezt fontolgatják a csapatok brit sajtóhírek szerint.
A királykategória alakulatai folyamatos egyeztetéseket folytatnak a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) annak érdekében, hogy valamilyen úton-módon kordában tartsák a költségeket.
Az AUTOSPORT című angol szaklap mindazonáltal úgy értesült, a felek már komolyan egyeztetnek arról, hogy a jövőben újra betiltják az idényközi teszteket, melyeket hosszú évek után idén rendeznek meg először.
A Forma-1 mezőnye és a sportot irányító testület tavaly egyezett meg arról, hogy idén négy, egyenként kétnapos gyakorlást tartanak majd idény közben: ebből kettőn már túl is estek Bahreinben és Spanyolországban, a Brit Nagydíj, valamint az Abu Dhabi Nagydíj után pedig újra pályára gurulnak majd.
Bár néhány csapat örömmel fogadta az idényközi teszteket, nem mindegyik volt meggyőződve annak hasznosságáról.
A szezonközi tesztek betiltása mellett az előszezoni gyakorlások menetén is szigoríthatnak jövőre, a hírek szerint mindössze két teszt lesz majd a téli felkészülési időszakban.
A csapatok nem szívesen utaznának Európán kívülre, így majdhogynem biztos, hogy ezt a két gyakorlást Spanyolországban rendezik majd 2015-ben.
A Ferrari technikai igazgatója, James Allison nemrég úgy nyilatkozott, a sportszabályzat megváltoztatása valóban hatékonyabb módja a költségek kordában tartásának, mint a technikai regulák módosítása.
„Mindig mondtuk, hogy a technikai szabályokkal nem igazán lehet hajszolni a költségcsökkentést. A sportszabályzat megváltoztatása sokkal jelentősebb hatással lehet erre, ha tehát erről vitatkozunk, akkor feltehetően a legtöbb pénzt azzal spórolhatjuk, ha a sportszakmai dolgokon változtatunk” – mondta a szakember.
„A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier mindazonáltal kifejtette, óvatosnak kell lenniük, hiszen nem szabad radikális intézkedéseket hozniuk.
„Óvatosnak kell lennünk. Minél többet változtatunk, talán annál többet kell költenünk arra, hogy alkalmazkodjunk” – fogalmazott a francia szakember.
„Tudjuk, hogy azzal lehet a leginkább pénzt spórolni, ha néhány évig stabilan tartjuk a regulákat. Ugyanakkor elég komoly egyeztetéseket folytattunk a hétvégék formátumáról, a motorok áráról, a szélcsatorna használatának szigorításáról, azokról a területekről, melyeken potenciálisan pénzt tudunk spórolni.”
„Ebben próbálunk egyezségre jutni, de nem akarunk őrült döntéseket hozni, mert épp az ellenkezőjét érhetjük el annak, mint amit szeretnénk.”