A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szeretne választ kapnia a Forma-1 csapataitól arra a kérdésre, hogy lehet-e egyáltalán javítani a versenyautók hangján az idei szezonban.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szeretne választ kapnia a Forma-1 csapataitól arra a kérdésre, hogy lehet-e egyáltalán javítani a versenyautók hangján az idei szezonban.
A szövetség a mezőnnyel együttműködve dolgozik azon, hogy valamilyen úton-módon felhangosítsa a sok kritikát kapó V6-os turbómotorokat. Barcelonában a Mercedes ki is próbált egy megoldást – egy megafonszerű kipufogót szerelt autójára –, az azonban nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket.
A hírek szerint most egy új koncepción dolgoznak, egy két kipufogócsövet felvonultató megoldáson, az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint azonban ehhez változtatni kellene a versenyautók hátsó részének kialakításának, aminek aerodinamikai hatása is lenne.
A szakember szerint a csapatoknak össze kellene ülniük, hogy kiderítsék, a kutatásokba fektetett munka megéri-e egyáltalán.
„A hang olyasvalami, amin még mindig dolgozunk” – mondta Whiting Silverstone-ban az AUTOSPORT kérdésére.
„Van egy megoldás, amit már kipróbáltunk a próbapadon, hogy két részre szedjük a kipufogót. Jelenleg egy kipufogócső van az autó közepén, innen jön ki az összes kipufogógáz. Ezt azért vezettük be, hogy csökkentsük a kipufogógázok aerodinamikai hatását, hiszen – mint azt bizonyára tudják – rengeteg problémánk származott ebből a szabályok tekintetében.”
„Közben kiderítettük, hogy azzal, hogy kettéválasztjuk a kipufogót, nagyobb hangot tudunk generálni. Úgy tűnik, működhet a dolog, főleg megafonokkal, legyenek azok kerekek vagy négyszögletűek. A következő lépés most az, hogy megvizsgáljuk, megvalósítható-e.”
„Ha felrakunk egy vagy két megafont az autóra, akkor az nagy mértékű interakció jön létre a hátsó szárnyak, aerodinamikai elemek, a hátsó törésstruktúra, illetve a hátsó lámpa tájékán. Szóval komoly újratervezésre volna szükség ahhoz, hogy egy helyett két kipufogócsonk legyen.”
„Úgy gondolom, a következő lépés most az kell, hogy legyen, hogy utánajárunk, mindenki szerint megéri-e az erőfeszítésekért. Itt tartunk jelenleg.”