Whiting döntést akar motorhang kérdésben - F1VILÁG.HU

Whiting döntést akar motorhang kérdésben

HIRDETÉS

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szeretne választ kapnia a Forma-1 csapataitól arra a kérdésre, hogy lehet-e egyáltalán javítani a versenyautók hangján az idei szezonban.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szeretne választ kapnia a Forma-1 csapataitól arra a kérdésre, hogy lehet-e egyáltalán javítani a versenyautók hangján az idei szezonban.

A szövetség a mezőnnyel együttműködve dolgozik azon, hogy valamilyen úton-módon felhangosítsa a sok kritikát kapó V6-os turbómotorokat. Barcelonában a Mercedes ki is próbált egy megoldást – egy megafonszerű kipufogót szerelt autójára –, az azonban nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket.

A hírek szerint most egy új koncepción dolgoznak, egy két kipufogócsövet felvonultató megoldáson, az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint azonban ehhez változtatni kellene a versenyautók hátsó részének kialakításának, aminek aerodinamikai hatása is lenne.

A szakember szerint a csapatoknak össze kellene ülniük, hogy kiderítsék, a kutatásokba fektetett munka megéri-e egyáltalán.

„A hang olyasvalami, amin még mindig dolgozunk” – mondta Whiting Silverstone-ban az AUTOSPORT kérdésére.

„Van egy megoldás, amit már kipróbáltunk a próbapadon, hogy két részre szedjük a kipufogót. Jelenleg egy kipufogócső van az autó közepén, innen jön ki az összes kipufogógáz. Ezt azért vezettük be, hogy csökkentsük a kipufogógázok aerodinamikai hatását, hiszen – mint azt bizonyára tudják – rengeteg problémánk származott ebből a szabályok tekintetében.”

„Közben kiderítettük, hogy azzal, hogy kettéválasztjuk a kipufogót, nagyobb hangot tudunk generálni. Úgy tűnik, működhet a dolog, főleg megafonokkal, legyenek azok kerekek vagy négyszögletűek. A következő lépés most az, hogy megvizsgáljuk, megvalósítható-e.”

„Ha felrakunk egy vagy két megafont az autóra, akkor az nagy mértékű interakció jön létre a hátsó szárnyak, aerodinamikai elemek, a hátsó törésstruktúra, illetve a hátsó lámpa tájékán. Szóval komoly újratervezésre volna szükség ahhoz, hogy egy helyett két kipufogócsonk legyen.”

„Úgy gondolom, a következő lépés most az kell, hogy legyen, hogy utánajárunk, mindenki szerint megéri-e az erőfeszítésekért. Itt tartunk jelenleg.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Whiting döntést akar motorhang kérdésben
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa
Marko elárulta, mikor dönt Perez sorsáról a Red Bull
Sainz győzelmi esélyekben bízik, de óvatosságra int

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!