A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) F1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting elárulta, nem a szikrák, sokkal inkább a biztonság miatt helyeznek el titánlapokat a versenyautók alján 2015-ben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) F1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting elárulta, nem a szikrák, sokkal inkább a biztonság miatt helyeznek el titánlapokat a versenyautók alján 2015-ben.
Az Osztrák Nagydíj hétvégéjén Nico Rosberg és Kimi Räikkönen versenyautóján is kipróbálták azt a megoldást, melyet a csapatoknak jövőre már kötelezően alkalmazniuk kell – egy titániumlapot helyeznek el a versenyautók alján, eddig úgy tudtuk, azért, hogy a versenyautók látványos szikrákat szórjanak. Charlie Whiting azonban elárulta, egészen más okai vannak ennek.
„Azért vezetjük be ezeket a változtatásokat, mert könnyebb anyagból készültek és tartósabbak. A korábban használt „koptatók” nehézfémből készültek, és nagyon kopásállóak voltak, a csapatok pedig a lap azon pontjára helyezték el, ahol a vastagságot mérik” – mondta az FIA versenyigazgatója.
„De ez a fém rendkívül nehéz, és amikor leválnak belőle darabok, nagyon ártalmasak tudnak lenni. Spában korábban két defektet is láttunk, melyek azért következtek be, mert ezek a fémdarabok ottmaradtak a kerékvetőn.”
„A legrosszabb esetben még az is előfordulhat, hogy lerepül az autóról és eltalál valakit.”
Whiting tehát azt mondja, az új koptatókat elsősorban a biztonság növelése miatt helyezik el a versenyautókon.
„Ez a titánium két és félszer olyan gyorsan használódik el, mint a jelenleg használatban lévő fémlap. Tehát az autóknak valamivel magasabban kell majd futniuk, hogy kezelni tudják ezt az elhasználódást, így a csapatok nem tudják majd annyira a földhöz szorítani a gépeket.”
„A harmadik hatás pedig, hogy sokkal több szikrát látunk majd, ami sokak szerint jóval látványosabbá teheti a versenyeket.”