A Ferrari és a Red Bull is komolyan fontolgatta, hogy óvást nyújt be a Mercedes ellen a Német Nagydíjon, amiért a brackley-i bázisú gárda mindkét versenyzője féktárcsa-beszállítót váltott a versenyt megelőzően.
A Ferrari és a Red Bull is komolyan fontolgatta, hogy óvást nyújt be a Mercedes ellen a Német Nagydíjon, amiért a brackley-i bázisú gárda mindkét versenyzője féktárcsa-beszállítót váltott a versenyt megelőzően.
Lewis Hamilton Brembo féktárcsáit a Carbone Industrie termékére cserélte, miután eddig tisztázatlan okok miatt meghibásodott az egyik tárcsa autójában és balesetet szenvedett a szombati időmérőn Hockenheimben.
Csapattársa, Nico Rosberg is a hátsó féktárcsákat lecseréltette, hogy biztosan ne legyen probléma azokkal a mai versenyen.
Bár az FIA úgy döntött, hogy a csere szabályszerű – mivel a két gyártó féktárcsája sem súlyban, sem funkcióban nem tér el egymástól – és egyik versenyzőnek sem kell a bokszutcából rajtolnia.
Azonban mind a Ferrari, mind a Red Bull komolyan fontolgatta az óvás lehetőségét, ám a végén úgy döntöttek, hogy az FIA-ra bízzák a döntést.
„Beszéltünk róla házon belül, és úgy döntöttünk, hogy nem avatkozunk bele, mivel nem akarunk belekeveredni” – mondta a Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci.
A Red Bull vezére, Christian Horner elárulta, hogy személy szerint meglepte őt az FIA döntése, hogy a Mercedes büntetés nélkül válthatott beszállítót.
„Ez az autó specifikációjának megváltozása” – mondta Horner.
„Ha ugyanarra cserélsz valamit, az még rendben van, de ha egy másik gyártó alkatrészét teszed be az autódba, akkor más lesz a karakterisztika és a versenyzők maguk is elárulták, hogy másképpen viselkedik a két beszállító terméke, szóval ez egy nagyon érdekes precedens.”
Horner azt is elmondta, hogy az FIA jobban tenné, ha kiadna egy állásfoglalást a parc ferme szabályokat illetően, hiszen a Mercedes opciója egy kiskaput nyithat ki és egyes csapatok szabadabban cserélhetnek majd bizonyos elemeket az autón, mint korábban.
„Ezért van szükség egy tisztázásra, hiszen ha ezt megteheted, akkor még mit lehet cserélni az autón a verseny előtt? Érdekes lesz meghallgatni, hogy milyen indoklás áll az engedélyezés mögött.”