A verseny elején Rosberg és Hamilton összekoccant, utóbbi defekt miatt a mezőny végére esett vissza. A futamot a szemfüles Ricciardo nyerte Rosberg és Bottas előtt, Hamilton nem ért célba.
A verseny elején Rosberg és Hamilton összekoccant, utóbbi defekt miatt a mezőny végére esett vissza. A futamot a szemfüles Ricciardo nyerte Rosberg és Bottas előtt, Hamilton nem ért célba.
Belgiumban általában izgalmas versenyeket fut a Forma-1 mezőnye. Ezúttal már a rajtnál volt izgalom bőven, hiszen miután a pole pozíciós Nico Rosberg rosszul rajtolt, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is megelőzte őt. Utána nem sokkal Vettel elmérte az egyik kanyart, és mire a bukótérből visszatért a pályára, Rosberg már előtte volt.
Ezután a német a második körben megtámadta Hamiltont, de első szárnya jobb oldalával hozzáért Hamilton bal hátsó gumijához, aki azonnal defektet kapott. Rosberg az élen folytatta, bár első szárnya megsérült, de csapattársa rosszabbul járt, hiszen a mezőny végére esett vissza a kerékcsere után. Az eset egyszerű versenybalesetnek tűnt, de ismerve kettejük viszonyát, ennek az ügynek is lesz még folytatása.
A 8. kör végén Rosberg a bokszba hajtott, kerekei mellett első szárnyát is kicserélték, ami után a 15. helyre állt vissza, de valós helyezése valahol a 6. hely környékén volt. Közben Alonso is teljesítette 5 másodperces stop and go büntetését, amit azért kapott, mert a rajt előtt szerelői túl későn léptek el autójától a rajtrácson.
Az első kerékcserék után Ricciardo, Räikkönen (8. helyről rajtolva korai kerékcserével került előre), Vettel, Rosberg és Bottas volt a sorrend az élen. Rosbergnek az antennájára felakadó fólia vagy egy defektes gumiból származó szövetdarab nehezítette a dolgát, ami körökön keresztül a kormánya környékén lebegett a sisakja előtt. A német Vettelt próbálta támadni, de elfékezte az egyik kanyart, ami után Bottas a DRS zónában simán elment a Mercedes mellett.
Ricciardo magabiztos előnyt épített ki magának az élen, senkitől sem zavartatva vezette a versenyt, és a taktika is neki kedvezett. Mögötte Bottas és Rosberg harcolt a második helyért, bár a Mercedes folyamatosan jobb tempóra ösztökélte Rosberget, mert szerintük a győzelem is elérhető volt még.
Eleinte Rosberg, Vettel és Räikkönen is arra apellált, hogy az utolsó 15-20 kört egy szett gumival teljesítik, de végül Rosberg és Vettel is belátta, hogy ez nem fog menni, így az utolsó 9-10 körre friss gumikra váltottak. Rosberg ezt kihasználva Bottast és Räikkönent is megelőzte, és másodikként folytatta.
Ekkor 9 kör volt még hátra, és Ricciardo 20 másodperces előnnyel vezetett, így Rosbergnek nem sok esélye maradt a győzelemre. A német gyorsabb volt ugyan, de az ausztrálnak „csak” okosan kellett beosztania előnyét.
Közben a Mercedes másik pilótája, Hamilton a 16. helyen őrlődött, és folyamatosan arra próbálta rábeszélni csapatát, hogy adják fel a versenyt, úgysincs már esélyük a pontszerzésre. A mérnökök végül beadták a derekukat, és a 39. kör végén kiállt a bokszba.
Hat körrel a vége előtt Bottas utolérte Räikkönent, így a dobogó utolsó fokáért finn házi csata alakult ki. A 40. körben Bottas a célegyenesben erőből elment a Ferrari mellett, így a Williams versenyzője jó úton haladt újabb dobogós helye felé.
A hajrában Rosberg megközelítette ugyan Ricciardót, de megelőzni már nem tudta, így az ausztrál a kínálkozó lehetőségeket maximálisan kihasználva idei harmadik sikerét aratta, ami zsinórban a második győzelme volt, hiszen a nyári szünet előtti utolsó versenyt, a Magyar Nagydíjat is ő nyerte.
Rosberg a második helyével 29 pontosra növelte előnyét Hamiltonnal szemben, így a világbajnokság szempontjából ő is remek hétvégét zárt. A dobogóra Bottas állhatott fel, akinek ez volt idei negyedik top3-as eredménye.
Negyedikként Räikkönen ért célba, és bármennyire hihetetlen is, ez volt idei legjobb eredménye a korábbi világbajnoknak.
Mögöttük hatalmas csata volt az utolsó métereken is, a végül Vettel, Magnussen, Button, Alonso sorrendben leintett négyes az utolsó körökben folyamatosan püfölte egymást, többször megváltoztatva a sorrendet. Perez és Kvyat szerzett még pontot a Force Indiának, illetve a Toro Rossónak.
A verseny eleji mercedeses incidensnek bizonyára lesz még visszhangja, de a nézők egyértelműen kifejtette véleményüket, amikor kifütyülték a dobogón álló Rosberget, aki ott nem akarta kommentálni a koccanást.
A bajnokság két hét múlva Monzában folytatódik.