Lewis Hamilton magabiztos vezetést bemutatva, megszerezte a győzelmet Szingapúrban, mellyel átvette a vezetést Nico Rosbergtől, aki egy műszaki hiba miatt kiesett. A Mercedes britje mögött a Red Bull duója végzett.
Lewis Hamilton idei hetedik győzelmét aratta a Szingapúri Nagydíjon, mellyel átvette a vezetést Nico Rosbergtől az összetettben, miután csapattársa egy műszaki hiba miatt kiesett.
A Mercedes brit pilótáját a Red Bull duója, Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo követett Fernando Alonso előtt, aki komoly nyomást gyakorolt az előtte haladókra a futam végén, de annak ellenére, hogy frissebbek voltak az abroncsai, nem tudott támadási pozícióba kerülni.
A Williams is örülhetett, Felipe Massa az ötödik helyre hozta be autóját, míg csapattársa, Valtteri Bottas az utolsó körben több pozíciót is veszített gyenge tapadása miatt, így végül kicsúszott a pontszerző helyekről.
A futam alatt egy alkalommal küldték pályára a biztonsági autót, ami miatt a tavalyihoz hasonlóan, idén sem ment végig a verseny, egy körrel a vége előtt intették le, a 60. körben.
A mezőny még el sem indult a felvezető körre, mikor Rosberg kapta az információt a rádión keresztül, hogy a kuplungjával nincs minden rendben, ami be is igazolódott, ugyanis nem tudott elindulni, így a bokszutcából kellett nekivágnia a futamnak.
A pole pozícióból induló Hamilton remekül kapta el a rajtot, első helye egy pillanatig sem volt veszélyben, miközben Alonso a külső íven mindkét Red Bull mellett elment, ám túlságosan gyorsan érkezett meg az első kanyarhoz, amit át kellett vágnia, így került a második pozícióba.
A Ferrari spanyolja nem sokkal később visszaadta pozícióját Vettelnek, aki így feljött a második helyre, míg csapattársa Ricciardo a negyedik pozícióban folytatta a körözést, Kimi Räikkönen előtt.
A kiállások első köre már a kilencedik körben megkezdődött Adrian Sutil vezetésével, akit sorra követtek a többiek, miközben Hamilton az élen már öt másodperccel vezetett Vettel előtt, míg Rosberg folyamatosan az autójával szenvedett Marcus Ericcson mögött beragadva a mezőny végén.
A Mercedes jelezte versenyzőjének, hogy a pilótafülkéből nem fog tudni állítani semmit, így az első kiállásnál kormányt fognak cserélni, ami meg is történt, ám a német versenyző képtelen volt egyes fokozatba tenni autóját, így hosszas próbálkozást követően feladni kényszerült a küzdelmet a 14. körben.
Közeledve a verseny féltávjához, Hamilton már több mint tíz másodperccel vezetett Vettel előtt, akire rohamléptekben zárkózott fel Alonso, aki már majd’ egy másodpercen belül került a bajnoki címvédőhöz képest, mikor úgy döntött csapata, hogy kihívja kerékcserére.
A Ferrari jól döntött, hiszen Alonso kiváló kivezető körének köszönhetően Vettel elé vágott, ám míg az ő autójára a szuperlágy, a Red Bullra pedig lágy keverékű abroncs került, azaz taktikát váltottak.
A verseny első fele eseménytelenül zajlott, voltak helyezkedések, azonban a 30. körben Romain Grosjean összeakadt Sergio Perezzel, melynek következtében a Force India első szárnya megsérült, begyűrte az autó maga alá, ezzel rengeteg törmeléket szórva a pályára.
A versenyirányítás azonnal pályára küldte a biztonsági autót, mellyel lenullázódtak a különbségek. Alonso 6 kör után ismét visszatért a bokszba, hogy lágy gumikra váltson, ezzel ugyanazon a taktikán folytathatta a körözést, mint a Red Bull duója, akik mögé került a kiállás miatt.
A biztonsági autó hat körig tartotta fel a mezőnyt, majd a 37. körben ismét a versenyzésé lehetett a főszerep. Hamilton a szuperlágy gumikon öt kör alatt több mint tíz másodperc előnyre tett szert az őt üldöző, lágy abroncsokon futó Red Bull duójával és Alonsóval szemben, akit a Williams párosa, Felipe Massa és Valtteri Bottas követett.
Hamilton kilenc körrel a vége előtt teljesítette utolsó tervezett kiállását, és tetette fel autójára a lágy abroncsokat.
A Mercedes brit pilótája folyamatosan növelte előnyét ellenfeleivel szemben, azonban még így sem tudta megtartani vezető pozícióját, Vettel elment mellette, azonban két kör kellett csak ahhoz, hogy gumielőnyének köszönhetően visszavegye az első helyet.
Hamilton tiszta versenyt teljesítve megszerezte a győzelmet, mellyel átvette a vezetést a bajnoki összetettben. A második helyen Vettel futott be csapattársa, Ricciardo és Alonso előtt.
Massa az ötödik lett a Williamsszel, míg csapattársa, Bottas az utolsó körben veszített négy pozíciót, mivel teljesen elfogyott abroncsain nem tudta maga mögött tartani ellenfeleit.
Az utolsó körben több helycsere is történt, Sergio Perez elment csapattársa, Nico Hülkenberg, Räikkönen és a gumikkal szenvedő Bottas mellett, így feljött a hetedik helyre Jean Eric Vergne mögé, aki az utolsó körökben olyan előnyt tudott kiautózni, hogy az öt másodperces időbüntetés ellenére is maradhat a hatodik pozícióban.
Az utolsó pontszerző Kevin Magnussen lett a McLarennel, ami kis vigasz a csapat számára, hiszen Jenson Button egy technikai hiba miatt pontszerző helyről feladni kényszerült a küzdelmet, nem sokkal a vége előtt.
A Sauber vesszőfutása tovább folytatódott. Egyik versenyzőjük sem fejezte be a futamot, így a svájci bázisú alakulat továbbra is pontok nélkül áll a bajnokságban, ami negatív rekord Forma-1-be kerülésük óta.
A kiscsapatok közül a Caterham volt a legeredményesebb, Ericcson a 15. helyen futott célba a Marussia versenyzőpárosa, Jules Bianchi és Max Chilton előtt, míg csapattársa, Kamui Kobayashi már a felvezető körben – egy műszaki hiba miatt – feladta a küzdelmet.