A Forma-1 élcsapatai a csúnyaságuk miatt vetették el a zár pilótafülkék ötletét az elmúlt esztendőben – értesült az AUTOSPORT című angol szaklap.
A Forma-1 élcsapatai a csúnyaságuk miatt vetették el a zár pilótafülkék ötletét az elmúlt esztendőben – értesült az AUTOSPORT című angol szaklap.
Jules Bianchi vasárnapi balesete után ismét arról beszélnek, a Forma-1-ben be kellene vezetni a zárt pilótafülkét – egy olyan megoldást, melyről már évek óta egyeztetnek a csapatok, és mellyel kapcsolatban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már komoly kutatást is végzett.
Az AUTOSPORT úgy tudja, a Stratégiai Munkacsoport múlt októberi ülésén a sportot iránytó testület világossá tette, ahhoz, hogy folytassák a drága kutatásokat, és megalkossák a zárt pilótafülkét, a csapatok támogatására lesz szükségük.
Az ülés után Bernie Ecclesstone az élcsapatok elöljáróival, köztük a Red Bull csapatfőnökével, Christian Hornerrel, a Mercedes akkori főnökével, Ross Brawnnal, valamint a McLaren iránytó Martin Whitmarsh-sal egyeztetett, ők azonban mindannyian ellene voltak a javaslatnak.
Bár mind elfogadták, hogy komoly biztonsági előnyökkel járhat a koncepció, mindannyian egyetértettek abban, hogy egyszerűen nem illik a Forma-1 imázsába.
Horner szerint az autók „sokkolóan rosszul” néztek volna ki, Whitmarsh pedig szintén úgy fogalmazott, „sokkolóan csúnyák” lennének a versenygépek a zárt pilótafülkével.
Bár nem tudni, a zárt pilótafülkével milyen esélyei lettek volna Jules Bianchinak a vasárnapi, szuzukai balesetben, az azonban tény, a koncepció komoly segítséget jelenthetett volna a repülő alkatrészekkel szemben – az olyan esetekben, mint amilyet Felipe Massa volt kénytelen átélni a 2009-es Magyar Nagydíj időmérő edzésén.