A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerint túl korai még megítélni, hogy a néhány versenyhétvége óta tesztelt virtuális biztonsági autós rendszert be lehet-e vezetni 2015-ben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerint túl korai még megítélni, hogy a néhány versenyhétvége óta tesztelt virtuális biztonsági autós rendszert be lehet-e vezetni 2015-ben.
A sportot irányító testület a csapatokkal együttműködve Jules Bianchi szuzukai balesete óta próbál kidolgozni egy olyan rendszert, mellyel növelheti a biztonságot a Forma-1-ben.
Bár a tesztek során pozitív eredményeket értek el, az FIA-nál azt mondják, bőven van még tennivalójuk, hogy tökéletesíteni tudják a rendszert.
Amikor a sportot irányító testület szóvivőjét arról kérdezték, a 2015-ös szezon első versenyére bevezetik-e már a rendszert, így felelt: „Még nem tudjuk biztosan. A tesztek nagyon pozitívak voltak, de további fejlesztésekre lesz szükség.”
Az egyik legnagyobb problémák az okozta a versenyzőknek, hogy egy megadott deltaidőn belül tartsák a tempót – a megadott zónákban 35 százalékkal kellett lassabban hajtaniuk a normál versenytempónál.
A rendszeren dolgozók azt fontolgatják, hangjelzésekkel utasítják majd a versenyzőket, így ugyanis nem kell majd annyira a kormányon kijelzett adatokra koncentrálniuk.
A Brazil Nagydíjra finomítottak a megoldáson, meghosszabbították a kijelölt zónákat és 10 másodperces visszaszámlálással is figyelmeztették a versenyzőket.
„Amint döntöttünk arról, hogy a virtuális biztonsági autós periódus véget ér, 10 másodperce visszaszámlálással figyelmeztettük a versenyzőket a fényjelző paneleken. Úgy tűnt, ez a megoldás jól működik.”
Bár az új szisztéma növelheti a biztonságot a versenypályákon, arra kicsi az esély, hogy a jövőben leváltja majd a valódi biztonsági autót.
„Nem hisszük, hogy a virtuális biztonsági autós rendszer átveszi majd a biztonsági autó helyét. Vannak helyzetek, amikor a mezőnyt más tempóval, vagy más útvonalon kell felvezetni, ezt pedig csak a Safety Car tudja megtenni.”