A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone azt mondja, a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne egész egyszerűen megijedt attól, hogy 2016-tól kezdődően motorokkal lássa el riválisát, a Red Bull Racinget.
A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone azt mondja, a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne egész egyszerűen megijedt attól, hogy 2016-tól kezdődően motorokkal lássa el riválisát, a Red Bull Racinget.
Az energiaital-gyárosok a napokban világossá tették, csak abban az esetben hajlandóak versenyezni a Forma-1-ben 2016-tól, ha versenyképes motort kapnak a Ferraritól.
Bernie Ecclestone természetesen kulcsfigurája lehet a két fél közti tárgyalásoknak, hiszen amennyiben azok nem jutnak dűlőre, jövőre a tervezettnél négy autóval kevesebb áll majd fel a rajtrácsra.
Az üzletember azt mondja, a Daimler elnökéhez, Dieter Zetschéhez hasonlóan a Ferrari első embere, Sergio Marchionne is attól tart, a Red Bull a saját fegyverével győzi majd le a gyári csapatot.
„A Forma-1 érdekében boldogan vállalná a dolgot, boldogan tenné versenyképesebbé a Red Bullt, de nem akar ártani a saját csapatának” – mondta Ecclestone az AUTOSPORT-nak.
„Ha a Red Bull kap egy jobb motort, akkor nyilvánvalóan versenyképesek lesznek. Ez egy nyilvánvaló aggodalom részükről, Marchionne azonban tart attól, hogy ezzel bajba sodorja saját csapatát.”
„Szóval Sergión múlik, hogy elhatározza-e magát, de biztos vagyok benne, hogy rövidesen eldől a dolog – így vagy úgy.”
Ecclestone hozzátette, Marchionne pontosan tudja, hogy négy autó jövője forog kockán, ugyanakkor a Szingapúri Nagydíjon látottak – amikor is Daniel Ricciardo közvetlenül Sebastian Vettel mögött ért célba a Red Bull-lal – csak tovább növelték félelmeit.
„Nem sokat segített az ügyben a Red Bull szingapúri teljesítménye. A Ferrari fel fogja tenni magának a kérdést, ’mi van akkor, ha megkapják a mi motorunkat?’. Hiszen a Red Bull egy jóval gyengébb erőforrással nehezítette meg a dolgukat. A Ferrari tehát fél attól, mi lesz, ha ugyanazt a motort használja majd a Red Bull, mint ők.”
„Én őszintén szólva azt gondolom, ez nem kellene, hogy aggály legyen, mert a szingapúri versenyen a versenyzői kvalitások döntöttek, ha pedig 40 lóerővel több áll rendelkezésükre, az sem jelentett volna nagy különbséget.”