Beszélni fog a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone-nal Niki Lauda, a Mercedes nem ügyvezető elnöke, elmondása szerint ugyanis a jelenleg domináló német istálló autó túl keveset vannak képernyőn a futamok során.
Beszélni fog a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone-nal Niki Lauda, a Mercedes nem ügyvezető elnöke, elmondása szerint ugyanis a jelenleg domináló német istálló autó túl keveset vannak képernyőn a futamok során.
Nemcsak Lauda, hanem Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke is arra panaszkodott, a televízió képernyőjén keresztül a kettős futamgyőzelmet szerző Lewis Hamilton és Nico Rosberg autóit alig látták Japánban.
„Hogy őszinte legyek, elég vicces volt” – mondta Lauda újságíróknak nyilatkozva.
„Egész nap néztem a TV-t, és elég vicces, hogy Saubereket és Honda-autókat láttam végig – csak nem tudom, miért.”
„Valakinek rendeznie kellett ezt – meg kell kérdeznem, hogy mi baja van. Jövő héten szeretnék találkozni Bernie-vel, hogy megkérdezzem, mi az oka ennek.”
„Egyelőre nem tudok többet mondani, de vicces, hogy a versenyben vezető Lewis Hamilton kerékcseréjéből is csak annyit láttunk, hogy épp hajt kifelé a bokszból. Még azt sem láthattuk, hogy kereket cseréltek az autóján. Szóval érdekes volt.”
Wolff hozzátette, nem tudja, mit tehetnének még annak érdekében, hogy többet legyenek képernyőn.
„A futam során nem mindig voltam biztos abban, hogy egyáltalán ott vagyunk” – mondta némi szarkazmussal a hangjában a motorsport-igazgató.
„Az időmonitort kellett néznem, mert az autókat nem láttuk a pályán. A prioritás számunkra az, hogy megnyerjük a versenyt. Ha ez nem elég, az már nem rajtam múlik.”
Amikor arról kérdezték, a Mercedes haragszik-e Ecclestone-ra, Wolff így felelt: „Mindig is nehéz volt folyamatosan megfelelni Bernie-nek. Szóval válaszokat kell találnunk.”
Lauda és Wolff azonban határozottan cáfolták azokat a feltevéseket, melyek szerint a Mercedes azért nem került sokszor képernyőre Szuzukában, mert a gyártó úgy döntött, mégsem támogatja motorjaival a Red Bull jövőre – ezáltal pedig fennáll a veszélye, hogy négy autóval megfogyatkozik az F1-es mezőny.
„Nem hiszem, hogy ebbe az irányba kell elindulni. Néhányszor beszéltem Bernie-vel erről a motorszerződésről, és teljesen nyilvánvaló volt, hogy [Dietrich] Mateschitz soha nem is közeledett felénk igazán” – mondta Lauda.
„Aztán képbe került a Ferrari, ők felajánlották a motorjukat, most pedig arról megy a huzavona, milyen motorral is versenyez jövőre a Red Bull.”
„Szóval Bernie nem haragudhat ránk a motor miatt, ez biztos.”
Wolff hozzátette: „Nem, kétlem, hogy ez kapcsolatban áll a Red Bull-lal. Nyilvánvalóan fontosak a látványos televíziós felvételek, és néhány bizony valóban látványos volt. Volt néhány remek küzdelem a középmezőnyben, a kamera pedig ezekre fókuszált.”