A Pirelli elmagyarázta, miként gondolja, hogy az új rendszer – amely nagyobb szabadságot enged a csapatok számára a gumiválasztásban – miként fog működni a gyakorlatban, miközben küszöbön a szabályok véglegesítése.
A Pirelli elmagyarázta, miként gondolja, hogy az új rendszer – amely nagyobb szabadságot enged a csapatok számára a gumiválasztásban – miként fog működni a gyakorlatban, miközben küszöbön a szabályok véglegesítése.
A Forma-1 gumiszállítója nagyobb szabadságot és variációs lehetőséget kíván biztosítani a csapatok számára gumiválasztásban a következő idénytől, hogy úgy választhassák meg az abroncsokat, hogy azok a lehető legjobban illeszkedjenek autóikhoz.
Az ötlet – ami már év közben felmerült – nem más, mint az, hogy a Pirelli három keveréket biztosít a csapatok számára minden egyes versenyhétvégén, és a rendelkezésre álló 13 gumiszettet úgy variálhatják abból a három keverékből, ahogy csak szeretnék.
A csapatok így agresszívebb stratégiát is választhatnak, és több szettet kérhetnek mondjuk a lágyabb keverékekből, de úgy is dönthetnek, hogy ők inkább a keményebb összetételű gumikat szeretnék használni az adott versenyhétvégén, így inkább azokból kérnek többet.
„Az ötlet az, hogy meghatározzuk a három keveréket, aztán a csapatok választhatnak, hogy a 13 szetten belül melyikből mennyit kérnek. Ez nem teljes szabadság, de ezt el is akartuk kerülni” – magyarázta Mario Isola, a Pirelli versenymenedzsere.
„Három keverékből választhatnak, de mindenképpen egynél többet kell használniuk egy adott versenyen.”
Mivel így nem csak a Pirellin múlik majd, melyik keverékből mennyit kell legyártania, a hírek szerint megegyezés született abban is, hogy a csapatok 8, illetve 14 héttel az adott futam előtt leadják, milyen gumikat akarnak – előbbi az európai, utóbbi a tengerentúli versenyekre vonatkozik.
„Ez egy kis bonyodalom, hiszen előre meg kell mondaniuk, mit szeretnének, de az teljesen érthető, hogy nem tudjuk legyártani a gumikat, mikor megérkezünk a pályára” – magyarázta Isola.