Daniel Ricciardo szerint csupán a motorteljesítmény jelent kérdőjelet a Red Bull Forma-1-es csapata számára a 2016-os idényt megelőzően.
Daniel Ricciardo szerint csupán a motorteljesítmény jelent kérdőjelet a Red Bull Forma-1-es csapata számára a 2016-os idényt megelőzően.
A korábban sorozatban négy bajnoki címet nyerő istálló idén is a Renault V6-os erőforrásait használja a Forma-1-ben, igaz, a francia gyártó nem adja nevét a partnerséghez, így azokat TAG Heuer néven építi autóiba a Red Bull.
Miután a Renault idén már gyári csapatként szerepel az F1-ben, megnövelt költségvetéssel próbál felzárkózni riválisaihoz, a vállalat ígérete szerint pedig a Red Bull ugyanazt a motort kapja majd, mint amit saját csapata használ az évad során.
Daniel Ricciardo ettől függetlenül pontosan tisztában van azzal, az idei év sem lesz sétagalopp számukra.
„Nem fogok arra gondolni, hogy megnyerhetjük a bajnoki címet. Az nem lenne túl jó hozzáállás” – fogalmazott az ausztrál.
„Ha összejön, az nagyszerű lesz. Úgy gondolom, a platform megvan hozzá. Az, ahogy a csapat tavaly fejlesztette az autót, nemcsak a szakembereink hozzáértéséről adott tanúbizonyságot, de megmutatta azt is, hogy csapaton belül még mindig rendkívül motivált és sikerre éhes mindenki.”
„Nem találkoztam senkivel, aki kételkedne, vagy aki elveszítette volna a motivációját. Mindenki ki van éhezve a sikerre.”
„Sajnos most is minden attól függ majd, hogy milyen motort kapunk, ennek döntő szerepe lesz abban, hogy mennyire leszünk sikeresek. De mechanikailag egy nagyon jó autót építhetünk 2016-ra. Hogy mennyire lesz jó a motor? Az még nagy kérdés.”
Miután 2014-ben Ricciardo három futamot is megnyert a Red Bull-lal, arra számított, hogy 2015-ben hasonlóan jó eredményekre lehet képes. Hamar rá kellett azonban jönnie arra, a gyenge Renault-motor miatt ez nem reális célkitűzés.
„Ami a várakozásainkat illeti, az igazság az, hogy egyiknek sem sikerült megfelelnünk. Miután 2014-ben három futamot is megnyertem, úgy vágtam neki a tavalyi évnek, hogy ’oké, idén is legalább hármat nyerek’. A Renault-nak volt egy éve a fejlesztésre, és ott voltak a téli tesztek. Szóval voltak elvárásaim.”
„De az első pár futam után sutba kellett dobni mindet. És bár sokat küzdöttünk a motorral, úgy éreztem, hogy a kasztni nagyon jó volt már az első versenyeken is.”