A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Maurizio Arrivabene azt mondja, Sebastian Vettel meg tudta volna nyerni a vasárnapi Ausztrál Nagydíjat, ha Fernando Alonso balesete miatt nem kell piros zászlóval megszakítani a futamot. A szakember emellett kiállt az olasz istálló stratégiája mellett is.
A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Maurizio Arrivabene azt mondja, Sebastian Vettel meg tudta volna nyerni a vasárnapi Ausztrál Nagydíjat, ha Fernando Alonso balesete miatt nem kell piros zászlóval megszakítani a futamot. A szakember emellett kiállt az olasz istálló stratégiája mellett is.
Vettel a verseny rajtja után állt az élre, majd magabiztosan vezetett, a 17. körben azonban Esteban Gutiérrez és Fernando Alonso hatalmas balesetet szenvedtek, mely miatt félbe kellett szakítani a versenyt.
A Mercedes kihasználta a helyzetet, és a bokszban várakozva felszerelte autójára a Pirelli közepes keverékű abroncsait, melyekkel versenyzői elmentek egészen a futam végéig – és végül Nico Rosberg vezetésével kettős győzelmet arattak.
A Ferrari nem követte a német istálló stratégiáját, Vettel a szuperlágy gumikon maradt, majd később lágyakra váltott, és végül csak harmadikként futott be.
Amikor a Ferrari csapatfőnökét, Maurizio Arrivabenét arról kérdezték, bízott-e a győzelemben a piros zászlók előtt, így felelt: „A vezérlőpultnál mindannyian nagyon bizakodóak voltunk. Figyeltük a versenyt, néztük a növekedő előnyünket, és akkor tartottuk volna magunkat a stratégiánkhoz.”
„Nem akarok kifogásokkal élni, ez is része a versenyzésnek, el kell fogadni, ez van. Ami a gumiválasztást illeti: a verseny azon szakaszában egyszerűen agresszívnek kell lenni. Vagy bejön, vagy nem. A végén pokolian nyomtuk, Sebastiannak pedig volt esélye arra, hogy megelőzze [Lewis] Hamiltont – ez is benne volt a taktikánkban.”
„Ha úgy akarjuk nézni a dolgokat, hogy a pohár félig tele van, akkor elmondhatjuk, hogy jobbak voltunk, és ez a fontos. Az eredménnyel persze nem lehetünk elégedettek, de ilyen a versenyzés.”
Arrivabene azt mondja, azt sem érzi hibának, hogy nem váltottak közepes keverékre az újraindítás előtt, mint a Mercedes.
„Meg kell néznünk az adatokat a garázsban, mert minden autónak más a fogyasztása és minden autón máshogy fogynak a gumik is. Biztosra mondani azt, hogy helyesen tettük-e, vagy sem, egyszerűen butaság volna most. Meg kell vizsgálnunk az autó adatait.”