A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne szerint a Forma-1-nek nagyobb figyelmet kellene fordítania a különféle digitális platformokra, hogy minél több fiatal rajongója legyen a sportágnak.
A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne szerint a Forma-1-nek nagyobb figyelmet kellene fordítania a különféle digitális platformokra, hogy minél több fiatal rajongója legyen a sportágnak.
A száguldó cirkusz meglehetősen lassan reagált a közösségi média robbanásszerű elterjedésére, a Forma-1 csupán a tavalyi szezontól kezdődően használja az igencsak népszerű Twittert és Instagramot, a Facebookon pedig csupán az idei évad kezdetétől van jelen.
Sergio Marchionne szerint a komplikált szabályok miatt a Forma-1 már így is taszító lehet a fiatalok számára, a helyzeten pedig tovább ront, ha az ifjabb generáció a digitális világban nem kapja meg azt a sportágról, amit szeretne.
„Ha valaki vesz egy számítógépet, az ember nem kezdi el azt kérdezgetni, hogy mennyi processzor van benne – de persze a teljesítményt nagyra értékelem. Ha most el kellene magyaráznom azt, hogy hogyan épül fel egy erőforrás, órákig itt ülnék, és mindenki unatkozna” – mondta a Ferrari elnöke.
„Egyszerűsítenünk kell a dolgokat a publikum számára, egyszerűen szükség van ezekre a változtatásokra. A szabályok túl összetettek. Nyitni kell az emberek, főleg a fiatalabbak felé.”
„De ez a témakör a FOM-ra tartozik. Ahhoz, hogy felkeltsük a fiatal közönség érdeklődését, az ő nyelvükön kell szólnunk hozzájuk, tehát nagyobb figyelmet kell fordítanunk a digitális világra.”