A jövő évi szabályokról döntenek ma - F1VILÁG.HU

A jövő évi szabályokról döntenek ma

HIRDETÉS

A 2017-es szabályokat szeretnék véglegesíteni mai ülésükön a Forma-1 elöljárói.


A 2017-es szabályokat szeretnék véglegesíteni mai ülésükön a Forma-1 elöljárói.

Az erőforrásokra, valamint az aerodinamikai elemekre vonatkozó hosszas huzavona után a február 29-i határidőt végül április 30-ra tolták ki, kedden pedig a Stratégiai Munkacsoport és az F1 Bizottsága végleges döntéseket hoz majd a jövő évi szabályozások kapcsán.

A helyzet jelenleg úgy áll, hogy az aerodinamikára vonatkozóan szépen lassan körvonalazódik a helyzet, a motorszabályokat illetően azonban még korántsem.

A színfalak mögött éppen ezért várhatóan komoly vita dúl majd erre vonatkozóan, a Red Bullnak ugyanis még nincs érvényes motorszerződése 2017-re, Christian Horner csapatfőnök pedig érthetően aggódik, hiszen nehéz lesz megállapodni a jelenlegi négy gyártó – a Ferrari, a Mercedes, a Renault és a Honda – egyikével.

Hacsak nem érkezik egy független gyártótól származó erőforrás a következő szezonra, a Red Bull ismét bajba kerülhet. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és Bernie Ecclestone egy ideje már fenyegetőzik egy olcsóbb, külső gyártótól származó aggregát bevezetésével, ha a négy gyártó nem teszi olcsóbbá motorjait, és nem biztosítanak erőforrást más csapatok számára. Emellett pedig az F1 elöljárói a motorhang, illetve a teljesítménykiegyenlítés szempontjából is előrelépéseket vár.

Az Autosport című angol szaklap úgy tudja, 95 százalékban már megszületett az egyetértés e négy kritérium tekintetében, 2017-től ugyanis már 1 millió euróval olcsóbbak lesznek az aggregátok a partnercsapatok számára, 2018 és 2020 között pedig évente 12 millió euróba kerülnek majd azok.

2018-tól ráadásul biztosított lesz az is, hogy minden csapatnak lesz F1-es motorja, tehát egyetlen istálló sem kerül olyan helyzetbe, mint amilyenbe tavaly a Red Bull, és a teljesítményingadozás is legfeljebb 2 százalék lesz az egyes gyártók erőforrásai között.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A jövő évi szabályokról döntenek ma
Wolff: Idő kérdése, és Bottas aláír a Mercedesszel
Leclerc utolsó köre „rémálommal” ért fel, de nem elégszik meg a dobogóval Vegasban
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!