Sebastian Vettel elmondta, hogy a versenyzők többsége azért vált általában intermediate abroncsokra, amint egy picit is javul a pálya állapota, mert a Pirelli esőgumijai nem alkalmasak a versenyzésre.
Sebastian Vettel elmondta, hogy a versenyzők többsége azért vált általában intermediate abroncsokra, amint egy picit is javul a pálya állapota, mert a Pirelli esőgumijai nem alkalmasak a versenyzésre.
Az FIA-t több kritika is érte, amiért túlságosan sokáig kint tartották a biztonsági autót a Brit Nagydíj elején, miután nem sokkal a futam kezdete előtt leszakadt az ég és állt a víz a pályán.
A mezőnyt a 6. körben engedte el a biztonsági autó, ám akkorra a pálya már olyan állapotban volt, hogy szinte mindenki azonnal köztes esőgumira váltott – aminek Vettel szerint nagyon egyszerű a magyarázata.
„Jó döntés volt, hogy biztonsági autós rajtot rendeltek el, mert állt a víz a pálya első felében” – magyarázta a Ferrari német pilótája, aki elsőként tetette fel autójára a száraz aszfaltra alkalmatos gumikat, ám leggyorsabb köre után meg is pördült azokon.
„Az a helyzet, hogy senki nem bízik igazából az extrém esőgumikban. Inkább kockáztatsz azzal, hogy gyorsan felteteted az autódra az intermediate abroncsokat, mikor még sok a vízátfolyás a pályán, mert azok egyszerűen gyorsabbak.”
„Már számos alkalommal jeleztük, hogy az extrém esőgumik igazából csak arra jók, hogy kövesd a biztonsági autót.”