A 2016-os szezon második felében befoghatja a Haas csapatát a Forma-1-ben idén már újra gyári csapatként szereplő Renault – legalábbis ebben bízik az istálló újonca, Jolyon Palmer.
A 2016-os szezon második felében befoghatja a Haas csapatát a Forma-1-ben idén már újra gyári csapatként szereplő Renault – legalábbis ebben bízik az istálló újonca, Jolyon Palmer.
Döntő fontosságú lesz a jövő hévégi Magyar Nagydíj a Ferrari Forma-1-es csapata számára, Maurizio Arrivabene szerint ugyanis kiderül, az olasz istállónak lesz-e reális esélye a bajnoki címre az idei szezonban.
A maranellói gárda nehéz időszakon van túl, sem Ausztriában, sem Nagy-Britanniában nem tudott ugyanis harcba szállni a Mercedesszel, sőt, a Red Bull is megelőzte őket.
Bár Maurizio Arrivabene csapatfőnök azt mondja, nincs még veszve az idei bajnokság, pontosan tudja, ha nem lesznek eredményesek a Hungaroringen, elbúcsúzhatnak a bajnoki címtől.
„Magyarország után már nem csaphatjuk be magunkat. A hungaroringi verseny után már látni fogjuk, milyen esélyeink vannak. És úgy gondolom, nem bukhatunk el!” – mondta a szakember.
„A szezon elején voltak problémáink az erőforrás bizonyos komponenseivel, és mostanra sikerült olyannyira megoldani, hogy a motor jelenti a Ferrari egyik erősségét. Most a megbízhatóságon kell tovább dolgoznunk, illetve egyéb területeken, mint például az aerodinamika.”
Habár a konstruktőri tabellán a Red Bull 6 pontra megközelítette a Ferrarit, Arrivabene azt mondja, ők továbbra is a Mercedesre fókuszálnak.
„Úgy vélem, a Red Bull felfejlődése jó a Forma-1-nek, hiszen segítenek abban, hogy érdekesebbé váljanak a versenyek. De én továbbra is azt gondolom, hogy a mi célunk a Mercedes, nem pedig a Red Bull kell, hogy legyen.”
Arra a kérdésre, hogy a Ferrari bajnok lehet-e idén, a csapatfőnök így válaszolt: „Ha a bajnokság ezen szakaszában azt mondanánk, hogy nem, az hiba volna. A problémák megoldására kell összpontosítanunk.”
Arrivabene szerint hamarosan érkező aerodinamikai újítások segíthetnek orvosolni az egyensúllyal kapcsolatos problémákat.
„Az év ezen szakaszában nem lehetnek radikálisan újragondolt megoldásaink. De prioritássá vált, hogy megoldjuk az autó egyensúlyával kapcsolatos gondokat, ezért lesznek fejlesztéseink.”
Nemcsak ez, de a sorozatos váltógondok is komoly fejtörést okoznak a Ferrarinak.
„Ezek a problémák már nemcsak Silverstone-ban, hanem Barcelonában és Bakuban is felmerültek. Gyorsan kell dolgoznunk. A váltóval kapcsolatban ki kell derítenünk, hogy tervezési hibáról van-e szó, vagy esetleg a felhasznált anyagok minőségéről. Gyanítom, utóbbiról van szó.”