A Pirelli két esőgumival támadhat a Forma-1-ben - F1VILÁG.HU

A Pirelli két esőgumival támadhat a Forma-1-ben

HIRDETÉS

A Pirelli készen áll átgondolni filozófiáját Forma-1-es esőgumijaival kapcsolatban, miután egy sikeres megbeszélést tartott a versenyzőkkel a szezonzárónak helyet adó Abu Dhabiban.


A Pirelli készen áll átgondolni filozófiáját Forma-1-es esőgumijaival kapcsolatban, miután egy sikeres megbeszélést tartott a versenyzőkkel a szezonzárónak helyet adó Abu Dhabiban.

Az olasz cégóriás F1 menedzsere, Mario Isola jelen volt a versenyzők szokásos pénteki eligazításán, ahol hosszas beszélgetés bontakozott ki az esős abroncsokról, miután több versenyző is aggodalmának adott hangot azok tulajdonságáról a Brazil Nagydíjon történtek miatt.

Isola hosszasan beszélgetett a versenyzőkkel, hogy megértse, mi a legfőbb problémájuk és mik a pontos igények, elvárások egy esőgumival szemben, hogy a lehető legjobb abroncsot tudják megalkotni esős körülményekre.

„Egy nagyon érdekes diszkusszió volt a versenyzőkkel, rengeteg nézőpontot hallottunk tőlük” – mondta a szakember. „Rengeteg hasznos visszajelzést összegyűjtöttem, melyek segítségével könnyebb lesz megérteni, miként kell továbbfejlesztenünk ezt a terméket.”

A Pirelli számára nem egyszerű a feladat, hiszen Isola elmondta, hogy nem az a cél, hogy egy olyan esőgumit alkossanak meg, ami tökéletesen működik monszun körülmények között, ugyanis akkor képtelenség lesz azzal versenyezni kisebb esőben, és akkor még az intermediate gumikról szó sem esett.

„Nem tudsz olyan abroncsot alkotni, ami jól működik extrém esős körülmények között és száraz pályán egyaránt. Szóval döntést kell hoznunk” – magyarázta.

„Egy olyan abroncs kell, ami inkább esős körülményekben jó? Rendben van ez, vagy inkább menjünk el az intermediate irányba? Mi a cél? Amint a célt definiáltuk, akkor képesek leszünk egy olyan gumit alkotni, ami kielégíti az igényeket. Azonban először a célt kell meghatároznunk.”

„Tudunk olyan gumit alkotni, ami jobban megy esős körülmények között, de minden forgatókönyvet számításba kell vennünk, hiszen ebben az esetben előbb kell intermediate gumikra váltani. Jól van ez így?”

„Most az a feladat, hogy a célt meghatározzuk, ez a kulcsa a dolognak és most ezen dolgozom, mert csak így lehet kielégíteni az igényeket, mert akkor abba az irányba megyünk el a fejlesztésekkel.”

Hirdetés

A Pirelli szakembere azt is hangsúlyozta, hogy az esőgumik másképpen működnek extrém esőben Silverstone-ban és Monacóban.

„Figyelembe kell vennünk és analizálnunk, hogy képesek vagyunk-e ugyanazzal az esőgumival készülni Silverstone-ra vagy Szuzukára, nagy energiájú, érdes aszfaltú pályára, és mondjuk Monacóra vagy Brazíliára, ahol simább a burkolat és utóbbi helyszínen hidegebb is van.”

„Talán meg kell fontolni, hogy kétféle esőgumit fejlesztünk. Nem azt mondom, hogy mindkettőt elvinni ugyanarra a pályára, de egyes helyekre az egyiket, más helyszínekre a másikat. Ez is egy lehetőség.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Pirelli két esőgumival támadhat a Forma-1-ben
Russellé a pole, meglepetések a vegasi időmérőn!
Horner: Nem felejtettük otthon a megfelelő hátsó szárnyunkat!
Russell az élen, Verstappen csak 5. az utolsó vegasi edzésen

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!